Seurakuntavaalien Vaalistudio 18.11.2018

Seurakuntavaalien Vaalistudiossa seurataan vaali-iltana vaalien äänestysprosenttia sekä ensimmäisiä vaalituloksia.

studio_M.jpg

Kuva: pixabay.com/fi

Asiantuntijat ja kokijat keskustelevat vaalikampanjasta, ehdokasasettelusta, kirkkoon liittyvistä mielikuvista sekä siitä, mitä tuloksista voidaan päätellä. Studiossa pohditaan myös, miten demokratia toteutuu kirkossa ja mitkä asiat nousevat seurakunnissa haasteiksi uusien neuvostojen ja valtuustojen aloittaessa.

Kolmituntisen lähetyksen (klo 21–24) aikana seurataan myös, millaisia tuloksia saadaan eri puolilla Suomea, ja millaista keskustelua käydään esimerkiksi Tampereella, Jyväskylässä, Turussa ja Oulussa. Ohjelmaan kutsutaan mukaan sekä luottamustehtävistä luopuvia että uusia luottamushenkilöitä. Katsojat voivat osallistua keskusteluun Twitterin välityksellä. Lähetys on osittain kaksikielinen. Lähetys on katsottavissa evl.fi:ssä.

(Kirkon viestinnän Tapuli-uutiskirje 6.11.2018)

Mon Nov 12 10:00:00 EET 2018