Vanha testamentti avautuu lukuohjelman avulla: Starttitapahtuma Tuiran kirkossa

Vanha testamentti on teos, jonka lukemisen moni on aloittanut, mutta vain harva heistä on päässyt loppuun saakka. Oulun ev.lut. seurakunnat ja Oulun Pipliaseura tarjoavat kaikille Vanhasta testamentista kiinnostuneille mahdollisuutta osallistua lukuohjelmaan, joka helpottaa Vanhan testamentin tekstien avautumista.

piplia200 logo_Mari Lähteenmaa_S.jpg

Helluntaista 2018 adventtiin 2019 jatkuva yhteinen vaellus läpi Vanhan testamentin käynnistyy tällä viikolla. Tuiran kirkossa (Myllytie 5) on kaikille avoin aloitustapaaminen torstaina 24.5. kello 17–18.30.

Yhteisissä kokoontumisissa Oulun Pipliaseuran Riku Korkeamäki, Tuiran seurakunnan pastori Petteri Tuulos ja lähetystyössä toiminut pastori Jaakko Lounela tsemppaavat mukaan lähteneitä. Ryhmässä on mahdollista jakaa ajatuksia ja saada samalla taustatietoa luetuista teksteistä.  Kokoontumisiin on mahdollista osallistua jatkossa noin kerran kuussa, mutta lukuohjelmassa voi edetä ihan itsekseenkin ja omaan tahtiin ja mukaan voi tulla koska tahansa.

Lukuohjelmaan osallistuville on luvassa joka viikolle noin kymmenkunta lukua Vanhan testamentin eri osista.  Luentomateriaalit ja lukuohjelma julkaistaan verkossa: www.oulunseurakunnat.fi/vanha-testamentti-tutuksi.

Oulun Pipliaseura täyttää tänä vuonna 200 vuotta ja Vanhan testamentin lukuohjelma on osa juhlavuoden ohjelmaa.

Julkaistu 21.5.2018

2018-05-21 14:49:00.0