Kirkollisiin perhejuhliin saa juhlatilan maksutta

Oulun seurakuntien juhlatiloja voi varata veloituksetta kirkollisiin perhejuhliin, kuten kastejuhlaan, rippijuhlaan, hääjuhlaan tai hautaan siunaamiseen liittyvään muistotilaisuuteen. Tilasta ei peritä käyttömaksua, jos henkilö, jota varten tila varataan on Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen.

Kuvassa Vanhan pappilan sali juhlakattauksessa.

Seurakunnan juhlatiloja ovat esimerkiksi seurakuntasalit, seurakuntakodit ja leirikeskukset sekä pappilat, kuten Vanha Pappila ja Oulujoen pappila. Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan Niilo Pesosen mukaan tilojen tarjoaminen juhlakäyttöön on seurakunnilta yksi tapa tukea jäseniään heidän elämänsä taitekohdissa.

”Seurakuntien tilat soveltuvat hyvin perhejuhlien pitopaikaksi ja ovat käyttökelpoisia silloinkin, kun vieraita on paljon”, hän lisää.

Maksuton käyttö koskee vain kirkollisia perhejuhlia. Muiden juhlien (esimerkiksi syntymäpäiväjuhlat, kihlajaiset tai sukujuhlat) osalta tilojen käytöstä peritään hinnaston mukainen maksu.

Juhlatilat varataan sen seurakunnan kirkkoherranvirastosta, jonka alueella tila sijaitsee. Lisätietoa tiloista ja varauksista löytyy osoitteesta http://www.oulunseurakunnat.fi/kirkot-ja-tilatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoa perhejuhlien järjestämisestä Oulun seurakunnissa löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/perhejuhlatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kuva Sanna Krook.

Julkaistu 18.5.2018.
Muokattu 22.5. tekstiä: "Tilasta ei peritä käyttömaksua, jos henkilö, jota varten tila varataan on Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen."

2018-05-18 15:44:00.0