Aikuisrippikoulussa voi kysyä ja kyseenalaistaa

Kevään aikuisrippikouluviikonloppu järjestetään 11.–13.5. Tuiran kirkolla. Rippikoulua on perjantaista illasta sunnuntai-iltaan yhteensä noin 20 tuntia. Konfirmaatio järjestetään sunnuntaina iltamessun yhteydessä 13.5. kello 18.
Tuiranristi_2_S.jpg

Jos rippikoulu on vielä aikuisena käymättä, sen voi suorittaa toukokuussa Oulussa viikonlopun aikana suoritettavassa aikuisrippikoulussa.

Suurin osa suomalaisista käy rippikoulun 15-vuotiaana, mutta vuosittain noin tuhat aikuista osallistuu luterilaisen kirkon rippikouluun. Aikuisrippikoulu on loistava mahdollisuus pysähtyä hetkeksi miettimään olemassaoloon, Jumalaan ja uskoon liittyviä kysymyksiä.

Kevään aikuisrippikouluviikonloppu järjestetään 11.–13.5. Tuiran kirkolla (Myllytie 5).  Rippikoulua on perjantaista illasta sunnuntai-iltaan yhteensä noin 20 tuntia. Konfirmaatio järjestetään sunnuntaina iltamessun yhteydessä 13.5. kello 18. Aikuisrippikouluun tulee ilmoittautua etukäteen.

Aikuisrippikoulu johdattaa kristinoppiin

Aikuisrippikoulu johdattaa kävijänsä kristinoppiin. ”Aikuisrippikoulussa ei päntätä asioita ulkoa, vaan siellä voi keskustella, kysyä ja kyseenalaistaa asioita”, sanoo aikuisrippikoulua vetävä Tuiran seurakunnan pastori Mari Tiekstra.

Tiekstran kokemuksen mukaan aikuisrippikouluun osallistujat ovat valmiita aidosti pohtimaan uskontoon ja uskoon liittyviä kysymyksiä, vaikka syyt osallistua rippikouluun ovatkin usein käytännölliset, kuten kummius tai kirkkohäät.

Rippikoulun käyminen ja konfirmaatio antavat oikeuden kirkolliseen vihkimiseen sekä kummina toimimiseen.

Konfirmaation edellytyksenä on, että osallistuu koko viikonloppuun. Jos osallistujaa ei ole kastettu, hänet voidaan kastaa ennen konfirmaatiota.

Rippikoulun järjestää Tuiran seurakunta. Siihen voi osallistua kuka tahansa aikuinen, joka haluaa tutustua luterilaisen kirkon kristinoppiin. Seuraava aikuisrippikoulu järjestetään Oulussa ensi syksynä.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 4.5. mennessä:

Tuiran seurakunnan pastori Mari Tiekstraan p. 040-6416776, mari.tiekstra@evl.fi

Julkaistu 16.4.2018