Oulun seurakunnat työllistää noin 150 kesätyöntekijää

Oulun seurakunnat tarjoaa ensi kesänä noin 150 kesätyöpaikkaa, joista suurin osa sijoittuu seurakuntien hautausmaille. Tämän lisäksi on tarvetta kirkon esittelijöille Oulun tuomiokirkkoon ja Haukiputaan kirkkoon sekä kahvilatyöntekijöille tuomiokirkon yhteydessä sijaitsevaan Cafe Kryptaan.

Hautausmaiden hoito, kuten haravointi, nurmikon leikkuu ja kukkien hoito, työllistää noin 130 kesätyöntekijää. Lisäksi haetaan 3–6 kausipuutarhuria vastaamaan hautausmaiden kunnossapidon ammattitehtävistä. Työt kestävät noin kuukaudesta viiteen ja puoleen kuukauteen.

Cafe Kryptaan palkataan 15 nuorta kesätyösetelillä kahdeksi viikoksi kerrallaan. Heidän lisäkseen kahvilaan haetaan täysi-ikäisiä kahvilatyöntekijöitä koko kesäksi. Kokemus kahvilassa työskentelystä ja kielitaito ovat hakijoille plussaa.

Haukiputaan kirkkoon ja tuomiokirkkoon palkattavien kirkon esittelijöiden valinnassa katsotaan eduksi kielitaito, kokemus asiakaspalvelusta ja kiinnostus kirkon ja seurakunnan toimintaa kohtaan.

Oulun ev.lut. seurakunnat ovat lisäksi rekrytoineet ensi kesäksi myös seurakuntatyöhön opiskelevia kesätyöntekijöitä rippikoulutyöhön.

Hakuaika kesätyöpaikkoihin kestää 19. helmikuuta saakka. Lisätietoja sekä hakuohjeet ja sähköinen hakulomake löytyvät Oulun ev.lut. seurakuntien internetsivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/rekry

Oulun seurakuntayhtymään kuuluu seitsemän seurakuntaa, yhtymän johto ja kuusi palveluyksikköä. Oulun seurakuntien jäsenmäärä on noin 150 000. Päätoimisia työntekijöitä on noin 400. Oulun seurakuntayhtymä vastaa Haukiputaan, Kiimingin, Oulun, Oulujoen, Oulunsalon, Ylikiimingin ja Yli-Iin hautausmaiden hoidosta. Hautausmaiden kokonaispinta-ala on noin 52 ha ja hoitosopimushautoja noin 8500.

Julkaisu 5.2.2018

2018-02-05 13:44:21.0