Karjasillan seurakunta etsii kirkkoväärtejä

Kirkkoväärtejä riveihinsä kaipaava Karjasillan seurakunta järjestää kirkkoväärtikoulutuksen 11. helmikuuta. Karjasillan kirkossa kello 12–13.30 pidettävässä koulutuksessa käydään läpi väärtin pestiin kuuluvia tehtäviä. Koulutus ei sido mihinkään, vaan paikalle voi tulla vain tutustumaan aiheeseen.

Karoliina ja Tuomo Niemelä ovat kirkkoväärtejä Karjasillan seurakunnassa.

Karjasillan seurakunnan seurakuntapastori Maija Hyvönen toteaa vapaaehtoisten seurakuntalaisten olevan seurakunnalle tärkeitä.

”Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla. Jos joku vähänkin miettii omaa rooliaan seurakunnassa, kirkkoväärtin tehtävä on helppo tapa hypätä mukaan”, hän kehottaa.

Kirkkoväärti on jumalanpalveluksessa mukana oleva maallikkoavustaja. Hän voi esimerkiksi toivottaa tervetulleeksi kirkkoon tulijat, jakaa virsikirjoja, lukea tekstin tai kerätä kolehdin. Kirkkoväärtejä on useissa Oulun seurakunnissa ja heistä voidaan käyttää myös kirkkoisännän ja -emännän nimikkeitä.

Karjasillan seurakunnassa on tällä hetkellä kymmenkunta aktiivista kirkkoväärtiä. Kirkkoväärtiksi ovat tervetulleita kaikenikäiset seurakuntalaiset lapsista vanhuksiin.

Kuvassa on kirkkoväärtit Karoliina ja Tuomo Niemelä Karjasillan seurakunnasta. (Kuva: Marita Ahlgren)

Julkaistu 30.1.2018.

2018-01-30 13:24:00.0