Oulun kirkoissa superviikonloppuna lähes 12 000 kävijää

Kävijämäärät kasvoivat viime vuodesta parilla tuhannella kävijällä

Kuva eiliseltä sunnuntailta 17.12. Oulujoen kirkon Kauneimmista joululauluista.

Oulun kirkkojen seinät pullistelivat väkimäärästä viikonloppuna, kun lukuisat jumalanpalvelukset, Kauneimmat joululaulut ja muut joulutapahtumat kokosivat Oulun seurakuntien tapahtumiin viikonlopun aikana lähes 12 000 ihmistä sekä yhden aasin :).

Luvussa on otettu huomioon 15.-17.12.2017 järjestetyt Oulun seurakuntien tilaisuudet.

Menossa mukana myös yksi aasi, pari lammasta ja ponilauma

Yksi viikonlopun tunnelmallisista joulutilaisuuksista oli Joulussa tuoksuu talli -joulukuvaelma, joka järjestettiin nyt neljättä kertaa Hietasaaren Ponipihalla. Joulukuvaelmasta on tullut suosittu, tänä vuonna paikalla oli kahdessa näytöksessä yhteensä noin 550 ihmistä.

”Tilaisuus on herkkä ja monella tavalla tunteisiin käyvä, kun Jeesus-lapsena on pieni vauva ja ympärillä Ponipihan kaunis miljöö ja eläimet, oikea aasikin”, pohtii tapahtuman suosiota sitä järjestämässä ollut Tuiran seurakunnan lapsityönohjaaja Kirsi Merenheimo-Mäenpää. Joulukuvaelman on käsikirjoittanut ja ohjannut oululainen Terttu Aakko. Tapahtuma järjestettiin yhdessä Hietasaaren Ponipihan  toimijoiden kanssa.

Kauneimmat joululaulut suosituin tapahtuma

Vuodesta toiseen suurinta suosiota kirkon joulun ajan tapahtumissa nauttii Kauneimmat joululaulut, joka veti jälleen kerran tuhansia ihmisiä kirkkoihin viime viikonlopun aikana. Kauneimpia joululaulut -tilaisuuksia järjestettiin kolmen päivän aikana yhteensä 27. Esimerkiksi Oulun tuomiokirkon kahteen Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen osallistui yhteensä 3000 ihmistä. Myös muun muassa Tuiran, Haukiputaan ja Kiimingin kirkkojen joululaulut-tilaisuudet olivat täynnä.

Viime vuonna kolmannen adventin tapahtumiin osallistui noin 10000 ihmistä. Tänä vuonna kävijöitä oli noin 2000 enemmän.

Kaikki Oulun ev.lut. seurakuntien joulunajan tapahtumat löytyvät seurakuntien verkkosivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kuva eiliseltä sunnuntailta 17.12. Oulujoen kirkon Kauneimmista joululauluista. Kuva: Ilkka Mäkinen
Julkaistu 18.12.2017

2017-12-18 15:51:00.0