Kirkon perheneuvonta auttaa elämän kriisitilanteissa

Perheasiain neuvottelukeskuksesta eli kirkon perheneuvonnasta saa ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän käänne- ja kipukohdissa.
Kuvassa pariskunta selkä katsojaa kohden. Naisella on pää painuksissa.

Kyseessä on maksuton matalan kynnyksen palvelu.
”Perheneuvontaan on mahdollista tulla jo ennen kuin iso kriisi on jo päällä. Tänne ei tarvitse lähetettä, vaan meihin voi ottaa suoraan yhteyttä. Mielenterveyden ongelmissa emme voi kuitenkaan auttaa”, perheneuvoja Vuokko Laurila kertoo.

Perheneuvontaan voi tulla puolison tai perheen kanssa tai yksin. Kaikki parit ovat tervetulleita sukupuolesta riippumatta. Keskusteluapua saadakseen ei tarvitse myöskään olla kirkon jäsen, perheneuvoja Tuomo Kinnunen kertoo. Perheneuvonnasta pyydetään useimmiten apua parisuhteen ongelmiin. Apua saa kuitenkin muihinkin elämäntilanteisiin liittyviin kriiseihin tai pahaan oloon. Perheneuvonnassa voi käsitellä esimerkiksi lapsuuttaan tai saada työnohjausta.

Perheasiain neuvottelukeskus toimii Keskustan seurakuntatalossa, Isokatu 17, 3. krs. Yhteydenotot vastaanottosihteeri Hannele Lindströmille, p. 044 3161557.
Ajanvaraukset ja peruutukset arkisin klo 9-12 ja keskiviikkoisin klo 13-16. Ajanvaraukset vain puhelimitse.
Lisätietoja osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/perheneuvonta.

Kuva: Death to the Stock