Yökirkko kutsuu viettämään yön Tuomiokirkossa

Oulun tuomiokirkkossa on mahdollista yöpyä 18.–19.11. Yökirkon myötä.
Kuvassa Oulun tuomiokirkko

Illan aikana kirkossa on monipuolista ohjelmaa, esimerkiksi Iina Palokangas laulattaa yleisöä klo 20.30 alkaen ja pitää konsertin klo 22.
Kirkossa on myös mahdollista kokeilla kirkkoseikkailua sekä käydä pikakeskustelua mielenkiintoisista aiheista. Ohjelmaa on keskiyölle saakka.
”Ohjelmaan voi osallistua ja mennä yöksi kotiin nukkumaan. Jos jää kirkkosaliin nukkumaan, silloin mukaan kannattaa varata retkipatja ja makuupussi. Kirkon ovet suljetaan keskiyöllä, jotta voimme taata nukkumarauhan yöpyjille”, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala kertoo.

Tilaisuus on avoin kaikille, mutta mikäli haluaa ilta- ja aamupalan, niitä varten tulee ilmoittautua ennakkoon. Ilmoittautuminen tulee tehdä 16.11. mennessä osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat.
Yökirkko päättyy Tuomiokirkossa sunnuntaina klo 10 pidettävään messuun. Ennen messua on mahdollista peseytyä.

Oulun tuomiokirkko on avoinna yleisölle lauantaina 18.11. kello 16–24. Tapahtuman aikana Tuomiokirkossa on esillä Jari Haavikon suunnittelema Lux Aeterna –valoteos, joka on osa Oulun Lumo-valofestivaalia.

Kuva: Sanna Krook
Julkaistu: 13.11.2017