Menovinkit: Kotimaisen jazzin kärkinimet konsertoivat Tuirassa

Suomen jazzhuiput esiintyvät Tuiran kirkossa (Myllytie 5) torstaina 3.8. kahden konsertin yhteistapahtumassa. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Elojazz ry:n kanssa.
Kuvassa Oulun seurakuntien kesäilme.

Kokoonpano G.V.A. Bach aloittaa tilaisuuden kello 18. Mikko Gunu Karjalainen (trumpetti), Verneri Pohjola (trumpetti) sekä Ville Herrala (basso) esittävät oman näkemyksensä J.S. Bachin soolosellosarjoista. Esityksen pääosissa ovat upeat melodiat sekä vapaa ilmaisu.

Iltaa jatkavat Perko & Perkola kello 19.15. Saksofonisti Jukka Perkon ja gambisti Mikko Perkolan musisoinnissa kohtaavat eri tyylit ja aikakaudet kuulijaa ravisuttavalla tavalla. Kirkkaat 1600-luvun luuttulaulut ja 1900-luvun savuiset jazzstandardit liimataan yhteen duon omilla sävellyksillä.

Ohjelma ovelta maksaa 28 euroa ja se sisältää molemmat konsertit. Ohjelma maksaa 25 euroa verkkokaupasta ennakkoon ostettuna: ticketmaster.fi. Ohjelman ilman toimituskuluja myyvät Oulu10 -palvelupisteet ja Kulttuuritalo Valveen lipunmyynti.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 31.7.–6.8.2017

Kesäkonserttisarjan urkukonsertti Tanssivat urut / The Dancing Organ tiistaina 1.8. kello 20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Urkuja tanssittavat Péter Marosvári ja Ildikó Pogány. Konsertissa kuullaan iloisia ja hauskoja urkukappaleita, jopa nelikätisesti soitettuina. Konserttiin on vapaa pääsy. Käsiohjelma ovella maksaa 7 euroa.

Nuotioilta keskiviikkona 2.8. kello 18–20 Kalimenkylällä (Yläkalimentie). Illassa on luvassa yhteislaulua, hartaus, kahvitarjoilu ja makkaranpaistoa. Oman istuimen voi ottaa mukaan. Ajo-ohje: Kalimenkyläntien ja Yläkalimentien välisellä pellolla.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 3.8. kello 20–21 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Henna-Mari Sivula, sopraano ja Emilia Soranta, urut. Iltahartaus Jari Flink. Vapaa pääsy, ohjelma 5 euroa.

Kiiminkipäivät perjantaista sunnuntaihin 4.8.–6.8. kello 14–19 Kiimingin urheilukentällä. Seurakunta on mukana järjestämässä elokuun Kiiminkipäiviä. Kiiminkipäiviltä löydät seurakunnan oman teltan, missä myydään muurinpohjalättyjä, kahvia, teetä ja mehua. Perjantaina klo 16.30 on päälavalla yhteislaulutilaisuus. Lauantaina kello 10 seurakuntamme lähetti Saara Kalaluka pitää seurakunnan tervehdyksen päälavalla, jonka jälkeen alkaa Kansanlaulukirkko. Sunnuntaina on messu kirkossa kello 10. Messun toimittaa kirkkoherra Pauli Niemelä.

Julkaistu 26.7.2017

2017-07-26 10:04:00.0