Kansainväliset sävelet soivat Oulun tuomiokirkossa heinäkuussa

Heinäkuussa Oulun tuomiokirkko täyttyy lahjakkaista kansainvälisistä esiintyjistä. Vierailevia muusikkoja saapuu Saksasta, Unkarista ja Yhdysvalloista asti.
Kuvassa Oulun seurakuntien kesäilme.

Kaikki kesäkonserttisarjan konsertit ovat Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Sarjan konsertteihin on vapaa pääsy. Ovelta voi ostaa käsiohjelman, joka maksaa 7 euroa.

Kesäkonserttisarjan avajaiskonsertissa Oulun tuomiokirkon urkuri Péter Marosvári soittaa unkarilaisen suurromanttisen säveltäjän ja pianovirtuoosin Ferenc Lisztin kuuluisimpia ja suurimpia urkuteoksia. Marosvárin urkukonsertti tiistaina 4.7. kello 20 Oulun tuomiokirkossa.

Tiistaina 11.7. kello 20 tuomiokirkon urkuja soittaa Stefan Kiessling, Saksan Lepzigin Tuomaskirkon urkuri. Kuuluisa Lepzigin Tuomaskirkko tunnetaan siitä, että Johann Sebastian Bach on ollut siellä urkurina 1700-luvulla.

Kesäkonserttisarjassa esiintyy tiistaina 18.7. kello 20 unkarilainen urkutaiteilija Péter Kövári ja Oulun Owla -vaskikvartetti, johtajana Juha Pisto.

Kesäkonserttisarja päättyy Suomi 100 -konserttiin

Oulun tuomiokirkon kesäkonserttisarjan päättää Yhdysvaltojen Michiganista saapuva Marquette Choral Society -kuoro. Heidän konserttinsa on maanantaina 24.7. kello 20. Kuoro esiintyy tänä kesänä useissa Suomen kaupungeissa Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi. Ohjelmassa on Suomen ja Amerikan musiikkia sadan vuoden ajalta. Kuoroa johtaa Erin Colwitz.

Julkaistu 30.6.2017

2017-06-30 11:12:58.0