Menovinkit: Ylikiimingin uusi seurakuntatalo siunataan käyttöön

Ylikiimingin uusi seurakuntatalo on valmistunut ja se siunataan käyttöön sunnuntaina 18.6.
Kuvassa Ylikiimingin uusi seurakuntatalo.

Seurakuntatalon käyttöönottojuhla alkaa seppeleen laskulla Ylikiimingin kirkon sankarihautausmaalle sunnuntaina 18.6. kello 9.45. Sen jälkeen vietetään juhlamessua Ylikiimingin kirkossa. Messun toimittaa Oulujoen seurakunnan vt. kirkkoherra Antti Leskelä. Messun jälkeen on lounas ja juhla uudessa seurakuntatalossa.

Ylikiimingin seurakuntatalossa on seurakuntasali, jossa on kokoontumistila 120 hengelle. Sali on jaettavissa isoon saliin ja pieneen saliin. Pieni sali toimii myös lasten kerhotilana.

Uuden seurakuntatalon tilat ovat tarjolla seurakuntalaisten käyttöön ja ne soveltuvat hyvin esimerkiksi perhejuhliin ja muistotilaisuuksiin. Seurakuntalaiset saavat tilat käyttöön maksutta kristillisiä perhejuhlia varten, tämä koskee kaikkia muitakin Oulun seurakuntien juhlatiloja ja seurakuntataloja. Seurakuntatalon tiloissa voi pitää myös esimerkiksi kokouksia. Tilavaraukset tehdään Oulujoen seurakunnan kirkkoherranvirastosta.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 12.6.–18.6.2017

Koululaisten lomaparkki 1–3-luokkalaisille kesäkuun ajan maanantaista torstaihin 5.–29.6.2017 kello 8–14 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Lomaparkki on ilmainen. Lapset voivat tulla omaan aikaan kello 8–9. Lomaparkissa ulkoillaan, askarrellaan, retkeillään, kokkaillaan ja pelaillaan. Aamupuurolle ja mehukeitolle tulijat saapuvat klo 8.30 mennessä. Lapsella tulee olla oma lounaseväs, käytössä jääkaappi ja mikro. Lomaparkista tehdään viikoittain maksullisia retkiä kaupunkialueella, joista ilmoitetaan kävijöille tarkemmin. Lomaparkkiin ilmoittaudutaan ennakkoon edellisen viikon torstaihin mennessä osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat. Mukaan mahtuu 30 lasta. Lomaparkissa lastenne kanssa puuhailevat koulutetut lastenohjaajat Teija Kokko, Tiina-Kaisa Kippola, Minna Andersson ja Piritta Korhonen. Sähköposti: etunimi.sukunimi@evl.fi.

Tapulikahvila arkipäivisin kello 10–18 Haukiputaan kirkon tapulin edustalla (Kirkkotie 10). Haukiputaalaiset nuoret tarjoilevat pientä maksua vastaan kahvia, teetä ja erilaisia kahvileipiä.  Tapulissa on myynnissä myös pieniä lahjatavaroita. Tervetuloa nauttimaan kauniista miljööstä ja hyvästä kahvista yksin tai kesävieraiden kanssa. Kahvilan tuotto käytetään Botswanan Fransistownin koululuokan koulukustannuksiin. Kahvila on avoinna koko kesän 28.7. saakka.

Pyhän Luukkaan kesäperhekahvila keskiviikkona 14.6. ja torstaina 15.6. kello 9.30–14 Pyhän Luukkaan kappelilla (Yliopistokatu 7). Kesäperhekahvila on lapsiperheille tarkoitettu kohtaamispaikka kahvittelun merkeissä Pyhän Luukkaan kappelilla.

Kesäillat Isollaniemellä keskiviikkona 14.6. kello 18–21 Isoniemen leirikeskuksessa (Isonniementie 510). Kesäiltoja vietetään kolmena kesäiltana Isoniemen kauniissa maisemissa. Illoissa on mahdollista saunoa, uida, paistaa makkaraa ja nauttia kesästä merenrannalla. Ilta päättyy iltahartauteen. Kesäillat ovat keskiviikkoisin 14.6., 28.6. ja 12.7. klo 18–21 ja ne on tarkoitettu kaikenikäisille.

Kesäillan musiikkia torstaina 15.6. kello 19–20 Yli-Iin kirkossa (Kirkkokuja 4). Virpi Räisänen, mezzosopraano, Virve Räisänen, piano. Vapaa pääsy.

Kesäkokkipyhäkoulu alakoululaisille ja perheille perjantaina 16.6. kello 9–12 Palokan seurakuntakodilla (Parkettitie 3). Mukavaa yhdessäoloa kokkailun merkeissä. Teemme vuoroviikoin makeaa tai suolaista syötävää.

Nimikkolähetit tavattavissa su 18.6. kello 10 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Laura ja Jukka Kääriäinen Taiwanilta vierailevat messussa ja kirkkokahveilla. Messussa Jukka Kääriäinen saarnaa ja Pasi Kurikka toimii liturgina. Kirkkokahveilla kuullaan tuoreet terveiset Suomen Lähetysseuran kohteesta Taiwanilta.

Pienoismallikerho sunnuntaina 18.6. kello 15–16 Heinätorin seurakuntatalolla (Aleksanterinkatu 73). Pienoismallikerho kaikenikäisille pienoismallien rakentajille. Kerho on tarkoitettu pienoismallien ja figuurien rakentajille, jossa voi opiskella rakentelua ja tutustua mallien esikuvien historiaan yhdessä samanhenkisten kanssa. Rakentelu on kärsivällisyyttä vaativa harrastus, joka samalla opettaa historiaan ja tekniikkaan liittyvissä asioissa.

Englanninkielinen kesähartaus joka sunnuntai 18.6.–13.8. kello 16 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistonkatu 7). Summer devotion in English every Sunday from 18th of June to 13th of August at 4 pm. In St. Luke’s Chapel, Linnanmaa.

Julkaistu 8.6.2017

2017-06-08 10:46:00.0