Taustatarinaklubilla kuullaan akustista suomipoppia

Kevään viimeinen Taustatarinaklubi tuo lavalle Tommi Torvikosken. Räppäri Olli PA:na tunnettu Torvikoski esittää kuitenkin rapin sijasta akustista suomipoppia.
Kuvassa Tommi Torvikoski.

Klubi järjestetään sunnuntaina 21.5. klo 16 Vanhassa Pappilassa.

”Minua jännittää hyvällä tavalla. On hienoa päästä jakamaan tätä musiikkia. Minulla on luottamusta kappaleiden suhteen, se on hyvää musiikkia”, Torvikoski kertoo.

Lavalle nousevat hänen lisäkseen laulaja Tanja Torvikoski sekä kitaristi Jesse Heikkinen.

Lavalla nähdään Tommi Torvikoski, ei Olli PA

Torvikoski ei ole aikaisemmin esittänyt uutta musiikkiaan. Täysin uuden puolen esittely ei kuitenkaan jännitä kokenutta muusikkoa.

”Tunnen olevani omissa vesissäni. Kun en ole aiemmin tehnyt tällaista musiikkia, ei tässä ole myöskään paineita.
Räpin puolella minut tunnetaan paremmin ja siellä jos tekee tyylistä poikkeavaa, siitä saa heti palautetta.”

Räpistä Torvikoski ei kuitenkaan ole luopumassa, mutta eri genrejä hänellä ei ole tarkoitus sekoittaa keskenään.
Taustatarinaklubin lavalle nouseekin nimenomaan Tommi Torvikoski, ei Olli PA.

Taustatarinaklubissa artistit pääsevät avaamaan kappaleidensa taustoja. Mikä sitten on Torvikoskelle se merkityksellisin kappale?

”Sitä ei ole vielä julkaistu. Se on nimeltään Marielund. Sen idea syntyi, kun näin Haaparannassa Marielundin kyltin. Aloin miettiä millaista siellä olisi asua ja siitä syntyi tarina hylkäämisestä ja menetetystä nuoruudesta.

Kappale tullaan soittamaan klubilla ensimmäistä kertaa​."

Taustatarinaklubi on kaikille avoin ja sinne on vapaa pääsy. Klubi järjestetään sunnuntaina 21.5. klo 16 Vanhassa Pappilassa, osoite Asemakatu 6. Taustatarinaklubin hostina toimii Iina Palokangas ja klubin tuottaa Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Kuva Anna-Mari Kilpijärvi

Julkaistu 8.5.2017