Valtakunnallinen Puhallinmusiikkipäivä soi Valkeassa

Oululaiset puhallinorkesterit kokoavat voimansa yhteen Suomi 100 yhdessä -hengessä ja kiipeävät oululaisen kauppakeskus Valkean kesäkadun lavalle perjantaina 12.5.
Kuvassa puhallinorkestereiden tunnus

Perjantaina vietetään valtakunnallista Puhallinmusiikkipäivää.

Orkesterit esiintyvät noin kello 16–18.20. Mukana on kuusi orkesteria, muun muassa tuore SM-kilpailun kakkossijan voittanut Spirito-orkesteri sekä 60-vuotistaivaltaan juhliva Tervakaupungin puhaltajat. Kello 17.30 orkesterit soittavat yhdessä Finlandia-hymnin.

Puhallinmusiikkipäivän tapahtumassa esiintyvät Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston yhteiset orkesterit Primo, Spirito ja Virtuoso sekä Vaskiveikot, Tervakaupungin puhaltajat ja Teekkaritorvet.

Valtakunnallisena Puhallinmusiikkipäivänä kauppakeskus Valkean lavalla esiintyvät orkesterit:

klo 16.00  Primo - Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston orkesteri
klo 16.20  Spirito - Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston orkesteri
klo 16.40  Virtuoso - Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston orkesteri
klo 17.00  Vaskiveikot
klo 17.30  Finlandia-hymni kaikkien orkestereiden yhteisnumerona