Vappuviikon menovinkit

MM-lätkän kisakatsomo viritetään Tuiran kirkolle

Kuvassa ilmapalloja ja hiiri Pommac-lasissa

Jääkiekon MM-kisojen Suomen alkusarjan pelejä on mahdollista seurata Tuiran kirkolla (Myllytie 5). Ensimmäinen ottelu, Suomi–Valko-Venäjä, pelataan perjantaina 5.5., ja katsomo aukeaa kello 17.15 kirkon nuorisotilassa.

”Haluamme tarjota mahdollisuuden katsoa porukalla jääkiekkoa ilman, että tarvitsee lähteä baariin”, kertoo diakoni Sami Riipinen Tuiran seurakunnasta. ”Toivon, että otteluiden katsominen yhdessä luo yhteisöllisyyttä ja iloa. Ja ainahan se on kivempi katsoa pelejä isolta näytöltä!” Riipinen naurahtaa.

Päihteettömät MM-lätkän kisastudiot jatkuvat sunnuntaina 7.5. ottelulla Suomi–Ranska kello 17.15 kirkon Suvantosalissa ja lauantaina 13.5. Suomi–Norja kello 13.15 seurakuntasalissa. Erätauolla on saatavilla pientä purtavaa.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 1.5.–7.5.2017

Koko perheen vappu maanantaina 1.5. kello 10–14.30 Raatin nuorisotalolla (Raatintie 7). Nukketeatteriesityksiä puolen tunnin välein alkaen kello 10.30. Oulun laskuvarjokerhon hyppynäytös kello 10.45. Taikuri Elias Kvist esiintyy kello 11, 12 ja 13. Paloautoesittelyä (hälytysvaraus) sekä koulupoliisi ja esittelyssä on myös poliisiauto. Pientä maksua vastaan arvontaa, ongintaa, onnenpyörä ja pelipisteitä. Kahviosta saa suolaista ja makeaa. Myynnissä on myös edullisia vappupalloja.  Tapahtuman tuotto käytetään kerhonohjaajien, partion ja Missionuorten toimintaan.

Vappukeidas maanantaina 1.5. kello 11–14 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Tarjolla on lohi- ja kasviskeittoa, munkkeja, simaa ja kahvia. Tapahtumassa myydään käsitöitä ja arpoja. Tapahtuman tuotto menee lähetystyön hyväksi.

Urkuvartti keskiviikkona 3.5. kello 12.15–12.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Urkuvartti lounastunnin ratoksi. Urkuvartin soittaa urkuri Péter Marosvári. Cafè Krypta on avoinna urkuvarttipäivinä kello 10–13.00.

Tavaralahjoituksia diakoniatyölle keskiviikkona 3.5. kello 10–18. Tuiran seurakunnan diakoniatyö ottaa vastaa muun muassa kotitaloustavaralahjoituksia: keittiötarvikkeita, pienkoneita, koriste-esineitä, liinavaatteita yms. Vaatelahjoituksia ei oteta tällä hetkellä vastaan. Tavarat noudetaan kotoasi.  Lahjoitetun tavaran tulee olla siistissä kunnossa ja ehjä. Tavaroita voi lahjoittaa jatkuvasti, noutopäivä sovitaan erikseen. Soitot diakoni Sami Riipiselle numeroon 040 574 7149. Tavarat lahjoitetaan tarvitsijoille seuraavassa diakonian päivässä 12.5.

Laulaen iloa jaamme – musiikki yhteistä on torstaina 4.5. kello 13–14 Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89). Lauletaan yhdessä keväisiä virsiä ja lauluja pianon säestyksellä. Mukana diakoniatyöntekijä Anna-Maija Sälkiö ja kanttori Sanna Leppäniemi.

Mieskuoro Weljien kevätkonsertti torstaina 4.5. kello 19.30 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Mieskuoro Weljien lisäksi konsertissa esiintyvät Johannes Vatjus, tenori, Aaron Ahola, piano, sekä jousikvartetti. Musiikinjohtajana toimii Joonas Vatjus. Käsiohjelma 5 €. Vapaa pääsy.

Pohjoismaisen kuorofestivaalin NSSS-konsertit perjantaina 5.5. kello 18.30–21 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Kello 18.30–19.30 kuorot Den Norske Studentersangforening (NOR), Kvindelige Studenters Sangforening (NOR) ja Det Norske Mannskor av 1995 (NOR). Kello 20–21 kuorot Stockholms Akademiska Damkör (SWE) ja Stockholms Studentsångare (SWE). Perjantaina 5.5.2017 kello 19.30 Tuiran kirkossa (Myllytie 5) kolmen kuoron konsertti. Esiintymässä ovat Kalmar Nations Kör ja Västgöta Manskör Korgossarna Ruotsista sekä Tallinna Tehnikaülikooli kammerkoor Virosta.

Naisten voimaantumisiltapäivä lauantaina 6.5. kello 12–16 Wirkkulassa (Kirkkotie 10, Haukipudas).  Iltapäivässä käytetään Voimasiskot tunnetaito- ja voimavaramateriaalia omien tunteiden ja voimavarojen tunnistamiseen. Ohjaajina vapaaehtoinen Sirkka Mustonen (diakoni–sosiaalityöntekijä) ja diakoniatyöntekijä Heli Puuperä. Ilmoittautuminen kahvitarjoilun vuoksi www.oulunseurakunnat.fi .

Suzukisoittajien kevätkonsertti lauantaina 6.5. kello 18 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Konsertin ohjelma koostuu suomalaisen musiikin helmistä, ja musiikin välillä saadaan kuulla mielenkiintoista tietoa lapsuuden historiasta sadan vuoden ajalta. Konsertti sisältyy valtakunnalliseen Suomi 100 -ohjelmaan, ja siinä esiintyy noin 150 suzukikoulun oppilasta. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu 5 €. Vapaa pääsy.

Motoristikirkko sunnuntaina 7.5. kello 12 Ylikiimingin kirkossa (Kirkkomäki). Messun toimittaa Jouni Riipinen, saarnaa Ari Savuoja ja musiikista vastaa nuorten bändi Oulujoki AllStars. Messun jälkeen on paraatiajo seurakuntatalolle ja kirkkokahvit. Motoristien perinteinen kokoontuminen pyytää tulevalle ajokaudelle Jumalan siunausta. Kaikki ovat tervetulleita kulkuneuvosta riippumatta!

Tanssin toukokuu sunnuntaina 7.5. kello 15–16.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Pyhän tanssin askelin kuljetaan kohti kevättä jokaisena toukokuun sunnuntaina samaan aikaan. Pyhä tanssi on liikettä ja hiljaisuutta, rukoilemista koko keholla. Tanssi ei ole esittävää, vaan painottuu jokaisen tanssijan omaan matkaan ja kokemukseen. Askeleissa mukana koulutetut pyhän tanssin opettajat Riikka, Satu ja Päivi. Vapaa pääsy.

Kuva: Ella Huovinen

Julkaistu 26.4.2017