Palvelevan puhelimen numero muuttuu 3.4.

Uusi numero on 0400 22 11 80.

Kirkon keskusteluavun palvelevan puhelimen numero vaihtuu huhtikuun alussa.  Teknisen järjestelmän vaihdon yhteydessä Palvelevan puhelimen yritysnumeron tyyppinen puhelinnumero menee vaihtoon: uusi puhelinnumero on matkapuhelinnumero, joten se kuuluu soittajilla liittymien puhepaketteihin. Uusi numero on 0400 22 11 80.

”Uuden palvelun myötä pystymme paremmin kohdentamaan resursseja apua tarvitsevien soittajien kohtaamiseen, joten meille pääsee todennäköisesti aiempaa paremmin läpi. Uutena mahdollisuutena linjoilla voi halutessaan odottaa hetken aikaa seuraavaa vapautuvaa päivystäjää”, kertoo Kirkkohallituksen asiantuntija Titi Gävert.

Kirkon keskusteluapu tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun ja sielunhoitoon, johon kuka tahansa voi ottaa yhteyttä. Palvelevan puhelimen lisäksi toimintaan kuuluu Palveleva netti sekä Palveleva chat -palvelu. Yhteyttä voi ottaa myös perinteisesti kirjeellä.

Puhelin on edelleen ylivoimaisesti tavallisin yhteydenoton väline, vaikka myös verkkopalvelu on ollut olemassa yli kymmenen vuoden ajan. Vuonna 2016 käytiin noin 73 000 keskustelua puhelimessa, 2000 chatissa ja 1300 nettikirjeinä. ”Tarjoamalla erilaisia keskustelukanavia toivomme, että kukin löytäisi itselleen sopivimman tavan puhua elämänsä tärkeistä asioista”, Gävert sanoo.

Kaikkien Kirkon keskustelunavun palvelumuotojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.kirkonkeskusteluapua.fi. Palveleva puhelin on aukeaa joka päivä kello 18. Sunnuntaista torstaihin päivystys jatkuu kello yhteen aamuyöllä, perjantaisin ja lauantaisin kello kolmeen. Chat-palveluun pääsee suoraan Oulun seurakuntien verkkosivuilta klikkaamalla kelluvaa chatin linkkikuvaketta.

2017-04-03 08:53:01.0