Hiihtolomaviikon menovinkit

Parisuhdetta voi parantaa vertaisryhmässä

Kuvassa pariskunta lumella auringonlaskun edessä.

Keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17) järjestetään kevään aikana Parisuhde paremmaksi -kurssi. Kahdeksan kertaa kokoontuvalla kurssilla käsitellään muun muassa vuorovaikutustaitoja ja opetellaan tunnistamaan tunteita.

Kurssin on tarkoitus olla vertaistukiryhmä. Siellä käsitellään niin parisuhteen vahvuuksia kuin solmujakin ja pohditaan parhaita selviytymiskeinoja. Työskentelymuotoina ovat keskustelun lisäksi toiminnalliset harjoitukset ja työkirja.

Ryhmä kokoontuu 22.3., 29.3., 12.4., 19.4., 3.5., 10.5., 17.5. ja 24.5. Kokoontumiset alkavat kello 15.30. Ryhmään voi ilmoittautua 10.3. saakka perheasiain neuvottelukeskuksen ajanvaraukseen p. 044 3161557. Ryhmään otetaan neljä paria.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 6.3.–12.3.2017

Puutyökerho maanantaina 6.3. kello 9–13 Siivessä (Nokelantie 48 B). Kerho kokoontuu Siiven kellaritiloissa maanantaisin ja keskiviikkoisin. Kerhossa tehdään puutöitä omiin tarpeisiin tai tilauksesta lähetystyön hyväksi.

Hiihtoloman toimintapäivät 1.–6.-luokkalaisille maanantaista 6.3. keskiviikkoon 8.3. kello 10–15 Repussa (Opintie 2). Hiihtoloman toimintapäivien ohjelmassa on askartelua, leikkiä, pelejä ja muuta yhdessä tekemistä. Päivään kuuluu myös välipala. Mukaan voi ilmoittautua tapahtuman alkuun asti.

Nallen Talvipäivä tiistaina 7.3. kello 12–15 Koskelan seurakuntakodissa (Koskelantie 86).  Yhteisvastuutapahtumassa ulkoillaan ja paistetaan makkaraa nuotion lämmössä yhdessä nallen kanssa. Sisällä alakerran kahvilassa on pannukakkua ja käsityömyyntipöytä Yhteisvastuun hyväksi sekä lauluhetki.

Hiihtoloman toimintapäivä alakoululaisille keskiviikkona 8.3. kello 12–15 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Toimintapäivään ovat tervetulleita kaikki alakoululaiset lapset. Päivään on ennakkoilmoittautuminen 6.3. mennessä. Ohjelmassa on muun muassa bingoa ja kokkailua sekä vapaata pelailua ja oleskeluaikaa. Päivässä voit halutessasi myös askarrella.

Pyhän Elisabethin luostarin myyntinäyttely lauantaina 11.3. kello 10–12 Siivessä (Nokelantie 48 B). Pyhän Elisabethin luostarin nunnat esittelevät ja myyvät puuleluja, ikoneja ja muita venäläisiä käsitöitä. Pyhän Elisabethin luostari sijaitsee Minskissä Valkovenäjällä. Luostari tarjoaa hengellistä, diakonista ja sosiaalista palvelua erityislapsille, psyykkisesti ja fyysisesti sairastuneille sekä asunnottomille.

Taustatarinaklubi - Mikko Malmivaara sunnuntaina 12.3. kello 16 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6). Maaliskuun artisti Mikko Malmivaara on nuori helsinkiläinen lauluntekijä ja kitaristi. Hän soittaa rouheaa, mutta helposti lähestyttävää popmusiikkia. Rehelliset laulut käsittelevät elämän kipeitä ydinkohtia: epäonnistuneita rakkaussuhteita, yksinäisyyttä, ystävyyttä ja haikeita kesämuistoja. Kuitenkin mukana on optimistinen pilke silmäkulmassa. Taustatarinaklubin hostina toimii Iina Palokangas, ja klubin tuottaa Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Uuden Testamentin läpi lukeminen Tuiran kirkossa (Myllytie 5) arkiaamuisin kello 8–8.15. Aamuisin on tekstin luvun lisäksi laulua ja rukousta. Lukijaksi voi ilmoittautua sähköpostitse tuiranseurakunta@evl.fi, puhelimella 08 531 4600, vapaaehtoistyo.fi -sivustolla tai ilmoittamalla nimensä ja yhteystietonsa kenelle tahansa seurakunnan työntekijälle.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 2.3.2017