Jouluradio kuuluu jouluun

Jouluradio tuo joulun radioaalloille tänäkin vuonna. Jouluradio soittaa uusia ja perinteisiä joululauluja sekä harvinaisempia joululauluhelmiä maailmalta.
Jouluradio tuo joulun

Jouluradio on kuunneltavissa ensimmäisestä adventista 27.11 loppiaiseen 6.1. asti. Oulussa Jouluradio kuuluu taajuudella 91,6 MHz ja kaapelitaajuuksilla 101,9 MHz (DNA) ja 91,6 MHz (Sonera). Valtakunnallinen Jouluradio on evankelis-luterilaisten seurakuntien tuottama ja Oulun alueella sen tarjoavat Oulun ev.-lut. seurakunnat.

Jouluradio, mikä se on?

Jouluradion ydin on radiovastaanottimista kuuluva pääkanava. Joululaulut raikaavat sen kautta Suomessa miltei kahdellakymmenellä paikkakunnalla. Muualla Suomessa ja Suomen ulkopuolella Jouluradio on kuultavissa jouluradio.fi-sivuston kautta tai vaikka radiot.fi-palvelussa. Pääkanavalla soi perinteisten joululaulujen lisäksi uudet, yllättävät tulkinnat klassikoista ja uudet joululaulut.

Pääkanavat lisäksi Jouluradioon kuuluvat monipuoliset nettikanavat: ruotsinkielinen Julradio, vironkielinen Jõuluraadio, Kauneimmat joululaulut –kanava, Rouhea Joulu, Lasten jouluradio, englanninkielinen Xmas, Klassinen joulu sekä uutuuksina soivat JazzJoulu sekä IndieJoulu. Näitä pääsee kuuntelemaan osoitteessa www.jouluradio.fi.

Lauletaan yhdessä joulu!

Tänä vuonna Jouluradio panostaa yhdessä tekemiseen ja laulamiseen. Jouluradio kutsuu Joululaulupäivänä 15.12. kaikkia laulamaan joululauluja yksin tai yhdessä. Hoilaa lempilauluasi hississä, työpaikalla tai vaikkapa taksitolpalla. Jokainen saa laulaa omalla äänellä, juuri siellä missä tahtoo!

Jouluradion tekijät

Tekijäporukka vaihtuu vuosittain, mutta Jouluradion sieluna on pysynyt Riitta Kalliorinne. Jouluradio syntyi joulumuorinakin tunnetun Riitan unelmasta. Unelma on kantanut, sillä Jouluradio on kuulunut jouluun jo 13 vuotta! Musiikkipäälliköksi palaa Mika Saarelainen. Mika on tehnyt mittavan uran mediassa. Monet muistavat hänet myös taitoluistelutuomarina ja –selostajana. Mika nähtiin myös Dancing on Ice –sarjassa tuomarina. Muu tiimi on täynnä nuoruuden energiaa: verkkotuottaja Janne Simojoki, musiikkitoimittaja Marjo Kiljunen, tuottaja Jan Ahonen, graafikko Katri Norrlin sekä tekninen tuottaja Aura Neuvonen.

2016-11-29 14:22:49.0