Oulun seurakunnat ja kaupunki tarjoavat jouluruokaa vähävaraisille

Maksuttomia aterioita on eri puolilla kaupunkia.
Joulun sanoma kuuluu kaikille

Oulun ev.lut. seurakunnat tarjoavat maksuttomia jouluaterioita työttömille ja vähävaraisille. Jouluateria järjestetään jokaisessa Oulun seitsemässä seurakunnassa. Karjasillan, Oulujoen ja tuomiokirkkoseurakunnan jouluateriat tarjotaan yhdessä Oulun kaupungin kanssa. Oulujoella yhteistyökumppani on myös LC Oulu Oulujoki ja Haukiputaalla Haukiputaan Työnhakijat ry.

Aterioilla on pääsääntöisesti tarjolla joulupuuro, kinkkuvoileivät sekä joulutortut kahveineen, muutamassa seurakunnassa tarjotaan perinteinen jouluateria. Osaan joulruokailuista tulee ilmoittautua etukäteen, jotta ruokaa osataan varata sopivasti. Tiedot jouluaterioista löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mukava tunnelma ja mahoton porina

Jouluateriat ja -puurot tulevat tarpeeseen, sillä osalle diakoniatyön asiakkaille seurakunnan ateria voi olla ainoa jouluruoka, jonka he saavat nauttia. Esimerkiksi Haukiputaalla on viime vuosina ruokailuun osallistunut 200–250 ihmistä.

Jouluateriassa on kyse myös muustakin kuin ruuasta: ”Joulu herkistää, ihmiset etsivät yhteyttä toisiinsa. Joulu ei ole kaikille helppoa aikaa, me haluamme tarjota ruuan lisäksi lämpimän muiston yhteisestä mukavasta joulujuhlasta. Siellä on yleensä hyvä tunnelma ja mahoton porina”, kertoo Haukiputaan seurakunnan diakoniatyöntekijä Johanna Kerola.

Haukiputaan jouluruokailu järjestetään yhdessä Työnhakijat ry:n kanssa, ja ja sinne tulee ilmoittautua 5.12. mennessä Linkki-kirppiksen kassalle. Ilmoittautuneille annetaan lisäksi jouluruokakassi kotiin vietäväksi.

Työttömien ja vähävaraisten ateriat Oulun seurakunnissa

Diakonian Joulupuurotilaisuus Oulunsalossa ke 30.11.2016 kello 13 Pysäkki (monitoimitila). Diakonian Joulupuurotilaisuus tarkoitettu Oulunsalolaisille työttömille, vähävaraisille ja yksinäisille. Ilmoittautuminen 25.11. mennessä diakoniatyöntekijöille p. 044 7453 848/Riitta tai p. 044 7453 853/Maija. Ilmoittautua voit myös diakonian aamupuurolla ti 22.11.

Työttömien ja vähävaraisten jouluateria Puolivälinkankaalla to 1.12. kello 12–14.30 Pyhän Tuomaan kirkolla (Mielikintie 3). Tuiran seurakunnan alueen työttömille ja vähävaraisille suunnattu jouluateria. Aloitamme messulla, jonka jälkeen on ruokailu. Tervetuloa!

Diakonian jouluateria Karjasillalla pe 9.12., on jo täynnä.

Ateria on tarkoitettu Karjasillan seurakunnan alueella asuville työttömille ja pienituloisille ja se järjestetään yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Vähävaraisten joulupuuro Myllyojalla ma 12.12.2016 kello 11 Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie2). Tarjolla riisipuuro sopalla, kinkkuleivät ja torttukahvit. Ohjelmassa Ilkka Mäkisen hartaus, joulupuuro ja yhdessäoloa. Ateria tarjotaan yhteistyössä Oulun kaupungin ja LC Oulu Oulujoki kanssa.

Vähävaraisten joulupuuro Ylikiimingissä ma 12.12. kello 11–12 Ylikiimingin seurakuntatalolla. Vähävaraisten joulupuuro hetki. Ohjelmassa Olavi Isokosken hartaus, joulupuuro ja yhdessäoloa. Ateria tarjotaan yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Vähävaraisten jouluateria 12.12., on jo täynnä.

Joulupuuroa tarjotaan Kiimingissä myös

Ensimmäisenä adventina 27.11. klo 10 messun jälkeen seurakuntakeskuksessa ja klo 13 messun jälkeen Jäälin kappelilla. Maksuton riisipuuron tarjoilu kaikelle kansalle.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan työttömien jouluateria ke 14.12.2016 kello 11 Keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17), ruokala Kanelissa, 2. kerros.  Ilmainen jouluateria kaikille diakoniatyöntekijöiltä ruokailukortin etukäteen hakeneille. Ruokailukortin voi etukäteen hakea Tuomikirkkoseurakunnan diakoniatoimistosta maanantaisin klo 9–11. Jouluateria järjestetään yhteistyössä Oulun kaupungin ja Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanssa.

Vähävaraisten joulupuuro Yli-Iissä ma 19.12. kello 11–12.30 Yli-Iin seurakuntatalolla.

Vähävaraisten joulupuurohetki. Ohjelmassa Matti Jurvelinin hartaus, joulupuuro ja yhdessäoloa. Ateria tarjotaan yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Vähävaraisten joulupuuro ti 20.12. klo 12–14 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa. Jouluiseen tapahtumaan kutsutaan Haukiputaan ja Kellon suuralueilla asuvia.  Tapahtumaan voi tulla oman aikataulun mukaisesti klo 12-14 välillä. Ilmoittautuminen 5.12. mennessä Linkki-kirppiksen kassalle, os. Kauppakuja 2, Haukipudas. Ilmoittautuneille annetaan jouluruokakassi kotiin vietäväksi. Järjestäjät Haukiputaan seurakunta ja Haukiputaan Työnhakijat ry.

2016-11-25 13:14:00.0