Gospelmusiikki soi Pohjankartanossa ensi viikonloppuna

Oulugospel-festivaalia vietetään tulevana viikonloppuna 4.–6.11.2016. Perinteikkäässä tapahtumassa on kuultavissa suomalaisen gospelmusiikin kirjoa raskaasta rockista konesoundeihin sekä blues- ja kantrivaikutteiseen musiikkiin. Konserttipaikkana toimii Pohjankartano (Suvantokatu 1).
OuluGospel_tunnus_2016.jpg

Tänä vuonna Oulugospelissa esiintyy muun muassa Ylivieskasta lähtöisin oleva SAVE lauantaina 5.11. Kello 12 alkavassa konsertissa on luvassa energistä pop-rock-ilottelua. Sunnuntain 6.11. päiväkonsertissa kello 12 musisoi Mikko, Sakari ja Jaakko Löytyn Velj. Löytty -kokoonpano. Jaakko Löytty on yksi Suomen merkittävimmistä gospelmusiikin vaikuttajista.

Konserttien lisäksi festivaaliin kuuluu myös maksutonta oheisohjelmaa. Perjantai-iltana kello 21 alkaen Pohjankartanossa on avoinna yökahvila. Sunnuntaina Kastellin kirkossa (Töllintie 38) on "Vain hetkisen ihminen elämään ehtii" – PopRock!-lyriikkailta, jossa sydämellinen gospel-meno kohtaa haikean suomi-iskelmän.

Oulugospelin järjestää Oulun ev.-lut. seurakunnat. Festivaali on osa viikonvaihteen yli jatkuvaa kirkkomusiikkiviikkoa. Oulugospelin ohjelma ja lisätietoja löytyy osoitteesta http://www.oulunseurakunnat.fi/oulugospelLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2016-11-01 15:58:25.0