Menovinkkejä viikolle 42

Kairos-yhtye tunnelmoi iltakonsertissa Oulunsalon kirkossa
Kairos-yhtye_M.jpg

Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2) kuullaan Kairos-yhtyeen ”Varjoista valoon" -konsertti sunnuntaina 23.10. kello 19.

Kairos-yhtyeen lauluissa on herkkyyttä ja kauniita melodioita sekä groovaavaa jazzin sykettä. Oulunsalon konsertissa kuullaan myös tunnettuihin runoihin tehtyjä lauluja, kuten Eino Leinon Rauhattoman Rukous ja Aale Tynnin Kaarisilta.

Kairos-yhtye perustettiin Torniossa vuonna 2013 oululaissyntyisen Päivi Pulkkisen säveltämien laulujen ympärille. Nykyään lauluja tekee myös yhtyeen viulisti-pianisti Mikko Sorri. Yhtyeeseen kuuluvat Päivi Pulkkinen (laulu, piano), Heidi Inget (laulu), Janne Raatikainen (kitara), Mikko Sorri (viulu ja piano), Jyrki Perttu (basso) ja Roni Filppa (rummut).

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelmamaksu on 5 euroa.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 17.10.–23.10.2016

Hyvän vanhenemisen eväät maanantaina 17.10. kello 18 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Puhumassa geriatri Petteri Viramo. Illan avaa Lions Club Myllyoja-Haapalehdon presidentti Hannu Tarvas. Kahvitarjoilu alkaen kello 17.15.

Operaatio Joulun lapsi -keräysilta ja pakettitalkoot maanantaina 17.10. kello 18 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Operaatio Joulun lapsen kautta kerätään lahjapaketteja Euroopan köyhimmille lapsille Romaniassa ja Moldovassa. Keräysiltaan voi tuoda esimerkiksi kenkälaatikkoon mahtuvia leluja, vaatteita ja kirjoitustarvikkeita tai valmiin lahjapaketin. Illan aikana on tarjolla pientä iltapalaa.

Itse tehty arki Yhteisöllinen taidetyöpaja tiistaina 18.10. kello 10–12 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Yhteisöllinen taidetyöpaja, jossa tehdään taidetta kierrätysmateriaaleista. Voit piipahtaa tai olla mukana koko kaksituntisen. Taidetyöpaja toteutetaan yhdessä Valkonauhaliiton kanssa ja se on ilmainen. Tarjolla on pientä purtavaa.

Itse tehty arki Yhteisöllinen taidetyöpaja tiistaina 18.10. kello 14–16 Sanginsuun seurakuntakodissa (Sanginsuuntie 59). Yhteisöllinen taidetyöpaja, jossa tehdään taidetta kierrätysmateriaaleista. Voit piipahtaa tai olla mukana koko kaksituntisen. Taidetyöpaja toteutetaan yhdessä Valkonauhaliiton kanssa ja se on ilmainen. Tarjolla on pientä purtavaa.

Vapaaehtoistoiminnan info tiistaina 18.10. kello 12–14 Vesi-Jatulin aulassa (Jokelantie 20). Tapahtumassa esitellään erilaisia vapaaehtoistoiminnan tapoja. Mukana vapaaehtoistoiminnan organisoijat ODL:stä, AVEK-toiminnasta, Haukiputaan palveluasunnoista ja Haukiputaan seurakunnasta.

Kaakkurin olohuone, vertaistukiryhmä yhden vanhemman perheille keskiviikkona 19.10. kello 17.30–19 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Kokoontumis- ja tutustumispaikka yhden vanhemman perheille. Lapsille on järjestetty hoito ja ohjattua toimintaa illan ajaksi. Tarjolla on iltapalaa sekä lapsille että aikuisille. Kaakkurin olohuonetila on esteetön. Ilta järjestetään yhdessä Oulun seudun yhden vanhemman perheet ry:n kanssa. Yhteistyökumppaneina ovat myös Oulun kaupunki, Oulun Seudun Omaishoitajat ja Läheiset ry, Oulun Diakoniaopisto sekä järjestöjen perheverkko.

Uudet virret -yhteislauluilta keskiviikkona 19.10. kello 18.30–19.45 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Lauluillassa tutustutaan virsikirjan lisävihkoon.

Iltamusiikki Cadenza-kuoro keskiviikkona 19.10. kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Cadenza-kuoro koostuu Oamk:n kirkkomusiikin opiskelijoista. Iltamusiikissa kuullaan kuorolaulua, piano- ja urkumusiikkia, duettoja sekä yksinlaulua. Ohjelmistossa on perinteisiä suomalaisia lauluja, vanhaa ja uudempaa hengellistä musiikkia sekä yhdessä laulettu virsi.

Synnyttääkö uskonto väkivaltaa? -paneelikeskustelu torstaina 20.10. kello 14–16 Oulun yliopiston luentosalissa L6 (Pentti Kaiteran katu 5). Aiheesta ovat keskustelemassa uskonnonfilosofian dosentti, akatemiatutkija Aku Visala Helsingin yliopistosta ja Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Anas Hajjar. Moderaattorina toimii tuotantotalouden professori Pekka Kess Oulun yliopistosta. Keskustelun loppuun on varattu aikaa yleisökysymyksille. Tilaisuuden jälkeen on kahvitarjoilu. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Gospelmessu perjantaina 21.10.2016 kello 18 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Gospelmessussa lauletaan nuoren seurakunnan veisukirjan lauluja. Musiikista vastaa nuorten bändi Pihisijät. Gospelmessun toimittaa pastori Jaakko Syynimaa, avustamassa nuorisotyönohjaajat Tuulikki Ståhlberg ja Pekka Jarkko sekä Tuiran seurakunnan isoskoulutettavat ja vanhemmat isoset.

"Varjoista valoon" Kairos-yhtyeen konsertti sunnuntaina 23.10. kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Kairos-yhtyeen lauluissa on kauniita melodioita ja groovaavaa jazzin sykettä. Osa lauluista on tehty tunnettuihin runoihin kuten Eino Leinon Rauhattoman Rukous ja Aale Tynnin Kaarisilta. Yhtye syntyi Torniossa vuonna 2013 oululaissyntyisen Päivi Pulkkisen säveltämien laulujen ympärille. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelmamaksu on 5 euroa.

Julkaistu 13.10.

2016-10-13 14:41:01.0