Kesän tapahtumat lapsille ja perheille

Lapset on huomioitu kattavasti Oulun seurakuntien kesätoiminnassa. Kesän ajan järjestetään monia maksuttomia tapahtumia lapsille ja perheille, jotka eivät vaadi ilmoittautumista.

Lapset pelaavat puistossa

Kuvituskuva. Kuvaaja Sanna Krook.

Kesäkuun alusta heinäkuun viimeiseen päivään asti Oulun tuomiokirkossa pohditaan, missä pikkurotta luuraa. Lapset voivat etsiä pikkurottaa kesän aikana Oulun tuomiokirkon kirkkosalista kello 10–20. Löytäjä saa oppaalta pienen palkinnon.

Nallen kesäpäiviä vietetään 5.6. 12.6. ja 19.6. kello 9–12 Koskelan seurakuntakodin pihalla ulkoilmasta nauttien. Toiminnoissa tavataan toisia perheitä leppoisassa juttuseurassa, kahvikupposen ja pillimehun äärellä.

Lapsia ilahduttavat kirkonrotat muuttivat Tuomiokirkon julkisivuremontin vuoksi kesäksi Vanhaan pappilaan, jossa he ovat tavattavissa 5.6.–28.7. maanantaista torstaihin kello 10–17 ja perjantaisin kello 10–15. Kirkonrotat odottavat aikuisen seurassa saapuvia lapsia leikkimään, kuuntelemaan raamatunkertomuksia ja erilaisia tarinoita sekä tekemään pieniä askarteluja.

Kesäperhekerho kokoontuu Oulunsalon seurakunnan Toimitalon leikkipihalla 6.–22.6. kello 9.30–11.30. Luvassa on yhdessäoloa ulkoillen ja leikkien sekä mehua, kahvia ja pikkumakeaa nauttien. Sateella ollaan sisällä. Kesäperhekerho on ihan kuin tavallinen perhekerho lapsille ja aikuisille, mutta pihalla.

Kirkon nalle lähtee kesäkiertueelle Oulujoen seurakunnan alueelle 6.–14.6. ja on tavattavissa kello 10–14. Luvassa on ulkoilua, askartelua, pientä välipalaa ja mukavaa yhdessäoloa. Kiertueen ensimmäinen stoppi on Oulujoen pappilassa tiistaina 6. ja torstaina 8.6. Kirkon nallen matkassa kesään pääsee myös 13. ja 15.6. Sanginsuun seurakuntatalolla, 19. ja 20.6 Hintan seurakuntatalolla sekä 12. ja 14.6 Hiuskassa.

Kesärytmitassut on avoin perhemuskari alle kouluikäisten lasten perheille. Muskarissa leikitään, lauletaan ja soitetaan puolen tunnin ajan 6.–29.6. Tuiran seurakunnan alueella. Aika ja paikat ovat nähtävissä tapahtumakalenteristaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tuiran seurakunnan varhaiskasvattajat kutsuvat lapset mukaan kesän puistovierailuille. Tarjolla on mehua, pullaa sekä iloista leikkimieltä. Varhaiskasvattajat Tiina ja Grace leikittävät 6.6. kello 10–11 Valurinleikkipaikalla sekä 14.6. kello 9–10 Nallikarin leikkipuistossa.

Grace ja Tiina ovat tavattavissa myös puistoperhekerhoissa 8.6. ja 15.6. kello 10–11 Ritaharjun Varpumetsässä. Puistoperhekerhossa lauletaan, hiljennytään alttarin äärellä, leikitään ja nautitaan tarjoilusta.

Oulujoen seurakunnan lastenohjaajat pakkaavat leikit, eväät ja mukavat jutut reissureppuun ja suuntaavat alueen leikkipuistoihin. Leikkipuistoralli kiertää 7.–14.6. seuraavasti:

• 7.6. Pyräspuisto kello 9–11 ja 13–15, Saunametsän leikkipuisto kello 9–11 sekä Talvikankaan keskusleikkipuisto kello 13–15.
  • 12.6. Suopellonpuiston leikkipaikka (Soittajankangas) kello 9–11 ja Rakkakiven leikkipuisto kello 13–15.
  • 14.6 Kariniemen leikkipaikka kello 9–11 ja Myllyojan leikkipuisto kello 13–15.

Lasten kirkkobingoon voi osallistua kesän aikana 7.6.–26.7. Oulun tuomiokirkossa keskiviikkoisin kello 13.30–14.30. Oppaalta saa kirkkobingolapun. Kun kaikki bingolapussa olevat asiat tai esineet ovat löytyneet, antaa opas pienen palkinnon.

Suvenjuhlaa vietetään 8.6. kello 17 Myllyojan asukastuvan pihalla. Luvassa on kahvitarjoilu ja tarjouslippuja Yrjänäisen puutarhalle sekä myynnissä arpoja, joiden tuotto ohjataan Oulujoen seurakunnan lähetystyön hyväksi. Ohjelma sisältää puheita, runoja ja musiikkia.

1.–9. -luokkalaiset kutsutaan viettämään hauskaa ja toiminnallista kesäpäivää Oulunsalon Umpimähkän leirikeskukseen meren rantaan 16.6. kello 12–16. Päivä sisältää leikkimielisen Umpimähkä Games -mestaruuskisan frisbeegolfissa, jousiammuntaa, pingistä, rantalentopalloa, pihapelejä ja vapaamuotoista hengausta kavereiden ja seurakunnan työntekijöiden kanssa. Grilli on kuumana, josta seurakunta tarjoaa pientä lämmintä purtavaa. Tapahtuma on ilmainen ja sisältää annoksen grillistä. Tapahtuma vaatii ilmoittautumisenLinkki avautuu uudessa välilehdessä 14.6. mennessä.

Haukiputaan nuotioillassa on tarjolla makkaraa, musiikkia ja hartautta. Iltaa istutaan nuotion äärellä Haukiputaan kirkonrannassa 28.6. kello 18.

Lisätietoa ja kaikki kesän lasten tapahtumat ovat nähtävillä osoitteessa oulunseurakunnat.fi/tapahtumat

Fri Jun 02 11:46:17 EEST 2023