Intiön kappelia peruskorjataan joulukuusta 2023 syyskuuhun 2025

Intiön kappelin peruskorjaus on lähestymässä rakentamisvaihetta. Rakentaminen alkaa joulukuussa 2023 ja tavoiteaikataulu koko hankkeen valmistumiselle on syyskuussa 2025.

Intiön kappelirakennus.

Suurimmat vaikutukset toimintaan:

• Intiön kappelin käyttö katkaistaan peruskorjauksen ajaksi lukuun ottamatta krematoriota ja osittain vainajakylmiöitä. Peruskorjauksen aikana rakennukseen ei ole pääsyä muilla kuin krematorion työntekijöillä. Hautaustoimistoilla on pääsy rakennukseen liittyen vainajakuljetuksiin.
  • Krematoriotila säilyy käytössä peruskorjauksen ajan lukuun ottamatta lyhyitä enintään muutaman viikon katkoksia.
  • Intiön kappelin toimintaa siirretään Oulun seurakuntayhtymän muihin tiloihin peruskorjauksen ajaksi.
  • Intiön kappelin vainajakylmiöille järjestetään väistötiloja tilapäisiin kylmiötiloihin Oulun hautausmaan alueella sekä muiden seurakuntien alueella.

Yhteinen kirkkovaltuusto teki päätöksen Intiön kappelin peruskorjauksesta kokouksessaan 14.3.2023 ja myönsi hankkeelle kustannusarvion mukaisen määrärahan 10 819 000 euroa (sis. alv 24 %).

Hankkeeseen liittyvissä asioissa voi ottaa yhteyttä rakennuttajainsinöörin sijaiseen Seppo Sarankiin.

Tarkemmista järjestelyistä tiedotetaan lähempänä muutosajankohtaa.

Seppo Saranki
Seppo Saranki