Menovinkkejä viikolle 37

Lähetysteema avaa Tuomasmessun syksyn.

Syyskauden ensimmäinen Tuomasmessu pidetään lauantaina 17.9. kello 18–20 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Lähetysteemaisessa messussa saarnaa juuri Tansaniasta palannut lähetystyöntekijä, kirjailija, rovasti Riitta Heino. Liturgina toimii Markku Salakka, esirukousvastaavana Päivi Lapinoja ja juontajana Johanna Kesti. Musiikista vastaa Hanna Lounela & ryhmä.

Kirkkokahvien jälkeen luvassa on nyyttärit: yhteiseen pöytään voi tuoda syksyn satoa.

Tuomasmessua vietetään Kastellin kirkossa kerran kuussa. Tuomasmessusta vastaava pastori Satu Kreivi-Palosaari kertoo, että syksyn messut on suunniteltu teemallisiksi ja saarnaamaan on haluttu pyytää yllättäviäkin henkilöitä. ”Lokakuussa teemana on Luther ja hänen vaikutuksensa Euroopassa, ja messussa saarnaa europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari. Marraskuun messussa tuomiosunnuntain aattona pysähdymme perimmäisten kysymysten äärelle.”

Tuomasmessu on ehtoollisjumalanpalvelus, jossa on paljon rukousta sekä reipasta ja koskettavaa musiikkia. Kreivi-Palosaari kertoo messun olevan alun perin suunniteltu erityisesti etsijöille ja epäilijöille. ”Toivon, että etsijät voivat löytää Tuomasmessusta iloisen jumalanpalvelusyhteisön”, hän toteaa.

Tuomasmessu rakentuu vapaaehtoisvoimin, ja kaikki seurakuntalaiset ovat tervetulleita suunnittelemaan ja toteuttamaan messua. Lokakuun messua suunnitellaan Kastellin pappilassa (Töllintie 38) 5.10.

Lisätietoja: Satu Kreivi-palosaari, satu.kreivi-palosaari@evl.fi, 044 788 1304.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 12.9.–18.9.2016

Aamupuuro-Akatemia maanantaina 12.9. kello 09.50–11.30 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Aamu alkaa kello 9.50 aamuhartaudella kappelissa. Kello 10 on tarjolla aamupuuroa, voileipää ja kahvia. Aamiaisen jälkeen 10.30–11.30 erityisliikuntaohjaaja Tuija Kemppainen kertoo liikuntamahdollisuuksista ja -neuvonnasta Haukiputaalla. Tietoiskun jälkeen liikumme säästä riippuen ulkona tai sisällä. Aamupuuro on maksuton, halutessaan voi antaa lahjoituksen rahalippaaseen. Aamupuuron valmistaa Puttaan Martat.

Kyläkamari maanantaina 12.9. kello 11–14 Pysäkin monitoimitilassa, (Kauppiaantie 5). Kaikille avoin kyläläisten kohtaamispaikka. Mukavaa yhdessäoloa kahvittelun ohessa. Paikalla on myös SPR:n Terveyspointti jossa voi keskustella luottamuksellisesti terveysalan vapaaehtoisen kanssa omaan terveyteen liittyvistä asioista. Kahvi ja leivonnainen 2 €.

Toimintakerhot tiistaina 13.9. ko 16–17 2.-5.-luokkalaisille tytöille ja pojille Niemenrannan koululla (Nuottamiehentie 1). Monipuolista liikuntaa, leikkiä ja pelejä sisällä ja ulkona. Tyttöjen ja poikien ryhmät erikseen.

Nuorten tupa keskiviikkona 14.9. kello 15–16.30 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Yläkoulu- ja lukio/ammattikouluikäisille nuorille. Nuorten tuvassa on mahdollisuus huokaista hetki koulun jälkeen ennen illan menoja.

KOHTAAMISIA-Raamis torstaina 15.9. kello 18–19.30 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Ihmisten kohtaamisen iloa ja vaikeutta Raamatun tekstien pohjalta. Omien näkökulmien jakamista ja yhdessä pohtimista. Raamis on tarkoitettu ensisijaisesti nuorille ja nuorille aikuisille. Illan teemana on seurustelu.

Kahvimylly torstaina 15.9. kello 13 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Kahvittelupaikka keskellä kylää kerran kuukaudessa. Pienellä rahalla saa kahvia, teetä ja pientä purtavaa. Lisäksi löytyy valikoima käsitöitä ja lahjatavaroita.

Vanhan Pappilan lähetyspiiri torstaina 15.9. kello 13–14.30 (Asemakatu 6). Vanhan Pappilan lähetyspiiri kokoontuu lähetyksen ja Raamatun hengessä. Mukana on syksyn aikana vaihtuvia puhujia. Piirin syksy käynnistyy 15.9., jolloin mukana on Irma Pölönen. Lähetyspiiri kokoontuu syksyllä torstaisin 8.12. saakka.

Seniorien laulupiiri perjantaina 16.9. kello 10–11 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Laulupiiri on kaikille tarkoitettu avoin laulutilaisuus, johon jokainen on tervetullut nauttimaan yhteislaulun riemusta. Laulupiirissä lauletaan yhteislauluja erilaisista laulukirjoista. Syksyn aikana opetellaan mm. virsikirjan lisävihkon lauluja.

Perheiden syyspäivä lauantaina 17.9. kello 10–15 Hietasaaren kaupunkileirikeskuksessa (Hietasaarentie 19). Päivä alkaa kello 10 hartaudella, jonka jälkeen mahdollisuus kanooteilla melomiseen Mustassa salmessa, monenlaiseen pelailuun, askarteluun jne. Soppatykkiruokailu klo 11–12 ja lättykahvit klo 13. Poniratsastusta klo 13.30–15. Saunomismahdollisuus klo 10–15. Päivän järjestää Tuiran seurakunta ja se on kaikille avoin.

Kuorojen suuri syyskonsertti lauantaina 17.9. kello 18 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Laulamassa Kiimingin seurakunnan kirkkokuoro, Ruskakööri ja naisten lauluryhmä Vanamot, sekä vieraita Puumalasta.

Luontopyhis sunnuntaina 18.9. kello 15–16.30 Lämsänjärven kaupunkileirikeskuksessa (Hiihtomajantie 2). Yhteinen mukavan hetki koko perheelle, isommat lapset voivat tulla itsekseenkin. Luontopyhiksessä hiljennytään hartaushetkeen, tutkitaan luontoa monin eri tavoin sekä touhutaan yhdessä sisällä ja ulkona. Makkaranpaistomahdollisuus joka kerta, ota mukaan omat makkarat ja muut eväät. Luontopyhikset syksyllä sunnuntaisin 27.11. saakka. Kaikenikäiset ovat tervetulleita mukaan.

Julkaistu 8.9.2016

2016-09-08 13:59:00.0