Elämästä ja kuolemasta -podcastissa tutustutaan kirkon kiehtoviin ammattilaisiin

Uusi podcast-sarja avaa kirkossa työskentelevien eri alojen ammattilaisten arkea henkilökohtaisesta näkökulmasta. Oulun seurakuntayhtymän tuottama ”Elämästä ja kuolemasta – Kirkon taivaalliset työpaikat” podcastissa kuullaan työntekijöiden tarinoita ja vastataan kysymyksiin, joita moni voi miettiä, mutta harva pääsee kysymään.

Elämästä & kuolemasta.png

Elämästä ja kuolemasta – Kirkon taivaalliset työpaikat on Oulun seurakuntayhtymän tuottama uutuussarja

Jokaisessa jaksossa pureudutaan ajankohtaisiin, alalla vastaantuleviin puheenaiheisiin ja haasteisiin. Kuulija pääsee sukeltamaan erilaisiin tehtäviin ainutlaatuisessa ympäristössä. Haastateltavana on Oulun seurakuntayhtymässä ja sen seurakunnissa työskenteleviä mielenkiintoisia persoonia.

Sarja alkaa toisen polven suntion eli seurakuntamestari Soile Kontion tarinalla, jossa hän kertoo kuinka ihmisen laskeminen maan poveen koskettaa joka kerta. Podcastin toisessa osassa kuullaan Heli Laitisen polku pikkupitäjän keittäjästä YK-joukkojen kokiksi ja edelleen seurakuntayhtymän pääemännäksi. Kolmannessa jaksossa erityisammattimies Jari Väänänen kertoo, millaista on työ krematoriossa.

Muita sarjassa kuultavia tarinoita jakavat muun muassa diakoniatyöntekijä, lastenohjaaja, kanttori ja pappi.

Podcast-sarja tarjoaa inspiraatiota aikuisille ja nuorille aikuisille, jotka mahdollisesti pohtivat tulevaa ammattiaan tai työpaikkaansa sekä sitä, millaisten arvojen eteen haluaisivat tehdä töitä.

Uusi jakso ilmestyy kahden viikon välein torstaisin. Ensimmäinen jakso julkaistaan 23.2.2023.

Podcastia voi kuunnella Oulun seurakuntien verkkosivuilla osoitteessa oulunseurakunnat.fi/podcast sekä seuraavilla alustoilla:

AnchorLinkki avautuu uudessa välilehdessä
SpotifyLinkki avautuu uudessa välilehdessä
SoundCloudLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: Oulun seurakuntien viestintäpalvelut, viestintäjohtaja Harriet Urponen, harriet.urponen@evl.fi, p. 040 546 2713

Harriet Urponen
Harriet Urponen