Helposti ja juhlavasti naimisiin Oulun tuomiokirkon vihkihetkessä

Oulun tuomiokirkossa on mahdollisuus mennä helposti ja juhlavasti naimisiin perjantaina 24.2.2023 järjestettävässä vihkihetkessä. Vihkiaikoja on tarjolla puolen tunnin välein kello 14-19. Vihkiaika on varattava etukäteen Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastosta soittamalla, puh. 044 316 1401 (ma klo 9-16, ti-pe klo 9-14).

Vihkihetki_Sanna Krook.jpg

Kuva: Sanna Krook.

Halutessaan vihkipari voi kutsua tilaisuuteen läheisiään todistamaan juhlahetkeä, mutta tarvittavat todistajat löytyvät myös seurakunnan puolesta. Vihkihetki on maksuton.

Vihkihetkiä järjestetään Oulun tuomiokirkossa yleensä neljä kertaa vuodessa, mutta tänä vuonna järjestetään kirkon remonttien vuoksi kaksi vihkihetkeä. Toinen vihkihetki on perjantaina 20.10.2023.

Oulun tuomiokirkon vihkihetkiä on järjestetty jo yli kymmenen vuoden ajan ja ne ovat olleet suosittuja.

– On paljon pareja, jotka erilaisista syistä haluavat kirkollisen vihkimisen mahdollisimman helposti ja kuitenkin arvokkaassa ja kauniissa tilassa. Tämä on tärkeä tapa mennä naimisiin niille, jotka sen valitsevat. Vihkihetkissä on tosi kiva tunnelma, kuvailee Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Ari-Pekka Metso.

Vihkihetkeen tarvitaan mukaan esteettömyystodistus, joka tulee hankkia viimeistään seitsemän arkipäivää ennen vihkimistä osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta tai soittamalla Oulun aluekeskusrekisteriin puh. 08 316 1310 (ma–pe klo 9–16). Jos kumpikaan vihittävistä ei ole Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen, todistus haetaan jommankumman kotiseurakunnasta.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on, että molemmat vihittävät ovat rippikoulun käyneitä evankelisluterilaisen kirkon jäseniä tai toinen on rippikoulun käynyt evankelisluterilaisen kirkon jäsen ja toinen kuuluu johonkin muuhun kristilliseen kirkkokuntaan.

Wed Jan 11 14:43:00 EET 2023