Maksuttomat perheiden joulupolut virittävät joulun tunnelmaan

Oulun seurakunnat järjestävät joulun alla monia erilaisia lasten ja perheiden tapahtumia.

Äiti ja lapsi katsovat jouluvaloja

Pienet lyhtyjä kannattelevat enkelit johdattavat kävijät joulun sanoman äärelle Oulujoen kirkkopuistossa (Oulujoentie 69) ensimmäisestä adventista joulukuun loppuun saakka. Pikkuenkelin joulupolulla seurataan pienen enkelin matkaa oikeaksi jouluenkeliksi. Rastit on suunniteltu erityisesti lapsiperheille, mutta polun voi kiertää jokainen, joka haluaa virittäytyä joulun tunnelmaan kauniissa kirkkopuistossa. Joulupolun voi kiertää itsenäisesti päiväaikaan.

Koko perheen joulurasteja pääsee kiertämään Lämsänjärven leirikeskuksella (Hiihtomajantie 2) sunnuntaina 4.12. ja 11.12. kello 14–16 välisenä aikana. Polulla on tarjolla mehua ja perheen pienimmille pieni yllätys.

Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10, Haukipudas) tarjoillaan riisipuuroa, kinkkuleipiä ja torttukahvit Kaiken Kansan Puuropäivässä perjantaina 9.12. kello 12–18. Ohjelmassa on lähetystyön myyjäiset, tunnin välein kajahtavat joululaulut sekä tunnelmallinen joulutupa lapsille. Ulkona joulupolku kulkee tapulista kirkkoon ja porot ajeluttavat vieraita kello 14 ja 17 välillä.

Perjantaina 9.12. koko perheen jouluinen polku järjestetään Oulunsalon kirkon ympäristössä (Jääsköntie 8) kello 16–19. Ilmaisessa tapahtumassa voi nauttia joulun tunnelmasta kierrellen erilaisia toimintapisteitä kirkon ympäristössä omaan tahtiin. Vierailijat voivat hiljentyä joulun sanoman äärellä, käydä poroajelulla, nauttia laavulla glögiä, makkaraa ja piparia sekä kiertää jouluisen rastiradan ja ihastella aaseja. Vierailun aikana voi myös kuunnella lasten kauneimpia joululauluja kirkossa klo 16.30 ja 17.30.

Perjantaiaamuna 16.12. lapset ja perheet pääsevät eläytymään joulun kertomukseen kuvaelman sekä jouluisten virsien ja laulujen kautta. Lasten joulupolku järjestetään Jäälin kappelilla (Rivitie 9, Jääli) kello 9-10.

Kaikki joulutapahtumat ensimmäisestä adventista loppiaiseen ovat nähtävillä joulusivuilla.

Wed Nov 30 07:30:00 EET 2022