Silimukan joulumyymälä avasi ovensa Torikadulla – tarjolla paikallista käsityötä pukinkontteihin

Seurakuntalaisten vapaaehtoistyönä valmistamia tuotteita myydään Wanhan Apteekin talossa 21. joulukuuta saakka. Joulupuodin tuotto lahjoitetaan lähetystyöhön.

verkkoon.jpg

– Asiakkaat ovat löytäneet Silimukan joulupuodin, tämä on myynnin kannalta merkittävä paikka, iloitsevat lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret ja vapaaehtoistyöntekijät Erja Ollikainen ja Marjatta Pietiläinen. He tekevät käsitöitä hyväntekeväisyyteen vuoden ympäri.

Oulun seurakuntien ylläpitämä Silimukan käsityöpuoti on jälleen avannut ovensa joulun alusajaksi. Oulun keskustassa Wanhan Apteekin talossa (Torikatu 7) on tarjolla oululaisten käsityöharrastajien tuotteita.

– Meiltä voi hankkia sisältöä pehmeisiin ja vähän kovempiinkin paketteihin. Myymme kaikenlaista neulottua ja virkattua, kortteja, joululeivonnaisia ja hilloja sekä puutöitä, kuvailee Oulunsalon seurakunnan lähetyssihteeri ja lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen.

Seurakuntalaiset ovat valmistaneet myymälän tuotteet vapaaehtoistyönä. Tuotto suunnataan eri puolilla maailmaa tehtävään lähetystyöhön.

– Kambodžassa parannamme ruokaturvaa, Nepalissa tuemme vammaisten lasten ja nuorten mahdollisuuksia koulunkäyntiin ja Tansaniassa koulutetun papin palkkaamista paikallisseurakuntaan. Lähi-Idässä mahdollistamme osaltamme farsinkielisten, kristillisten ohjelmien lähettämisen ja Namibiassa Raamatun käännöstyön nyky-ndongaksi, kertoo Mäkinen esimerkkejä avustuskohteista.

Silimukkaan voi tuoda käsitöitään myytäväksi sen aukioloaikoina. Käsityöpuoti on avoinna maanantaista perjantaihin kello 10–18 ja lauantaisin kello 10–15. Myymälä toimii 21. joulukuuta saakka.

(Kuva: Marita Ahlgren)

Tekstiä muokattu 5.12.2022: Korjattu päivämäärä, johon saakka Silimukka on auki.

Wed Nov 23 09:03:00 EET 2022