Menovinkkejä viikolle 35

Seurakuntiin etsitään uusia pyhäkoulun ohjaajia.
HyväPaimen2_THUMB.jpg

Lauantaina 3.9. järjestetään starttipäivä uusille ja vanhoille pyhäkoulun ohjaajille. Starttipäivä pidetään Lämsänjärven leirikeskuksessa (Hiihtomajantie 2) kello 10–15.30. Starttipäivässä jaetaan kokemuksia ja käytännön vinkkejä pyhäkoulun pitämiseen sekä päivitetään ensiaputaitoja. Paikalle ovat tervetulleita sekä jo pyhäkoulun ohjaajina toimineet että uudet ohjaajat.

”Pyhäkoulun ohjaajaksi kannattaa ryhtyä, jos haluaa olla tarjoamassa lapsille tärkeää kristillistä toimintaa ja antaa omaa aikaansa mielekkääseen tarkoitukseen lasten hyväksi”, sanoo Anu Hannula Tuiran seurakunnasta.

Pyhäkoulun ohjaajana toimiminen antaa mahdollisuuden tehdä töitä lasten ja perheiden parissa. Ohjaaminen sisältää esimerkiksi raamatunkertomusten esittelyä havaintomateriaaleja käyttäen sekä askartelun ja leikkien suunnittelua ja ohjaamista. Tehtävässä voi hyödyntää myös omia erityistaitojaan.

Seurakunta tarjoaa perehdytyksen, materiaalit ja työntekijöiden tuen. Ohjaajille järjestetään myös yhteistä virkistystoimintaa.

Starttipäivään ilmoittautumiset ja lisätiedot:
Tuiran seurakunta: Anu Hannula, p. 044 3161718
Tuomiokirkkoseurakunta: Outi Metsikkö, p. 050 5213380
Karjasillan seurakunta: Mari Jääskeläinen, p. 040 5747 109

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 29.8.–4.9.2016

EU-ruoan jakelu maanantaina 29.8. klo 9–14 entisen Valintatalon edessä (Kauppakuja 2). Jakelun toteuttaa Haukiputaan seurakunta ja Haukiputaan työnhakijat ry. EU-ruoan jakaminen on vähävaraisimmille suunnatun eurooppalaisen avun rahaston (FEAD) toimintaa, ja se on tarkoitettu vähävaraisille henkilöille.

Vauvakahvila maanantaina 29.8. klo 12–14 Koskelan seurakuntakodin yläkerrassa (Koskelantie 86). Kahvila on avoinna joka toinen maanantai 19.12. asti. Vauvakahvila on kokoontumispaikka ensimmäisen lapsensa saaneille lapsen ensimmäisenä ikävuotena. Kahvilaan voi tulla jo odotusaikana, ja siellä vaihdetaan kuulumisia sekä kokemuksia vanhemmuudesta.

Käsityökahvila tiistaina 30.8. klo 12–15 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Kerhossa tehdään käsitöitä lähetystyön myyjäisiin ja hyväntekeväisyyteen. Kerhoon otetaan vastaan ompelutarvikkeita lahjoituksena.

Mielenystävät tiistaina 30.8. klo 17–18.30 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Mielenystävät on tukiryhmä, jossa jaetaan kokemuksia ja etsitään iloa elämään. Kahvitarjoilu on maksuton, ja kahvila alkaa hartaudella. Ohjelmassa myös ajoittain vaihtuvaa toimintaa.

Lattiakuvailta keskiviikkona 31.8. kello 18–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). Iltahartaus lapsille ja aikuisille. Hartaudessa lapsille ja aikuisille oma kertomus, jonka jälkeen yhteinen iltapala. Aiheena 31.8. Pyhä huolettomuus.

Luojan luomat keskiviikkona 31.8. klo 18–20 Wirkkulassa (Kirkkotie 10). Luojan luomat on ryhmä, jossa voi heittäytyä mukaan luovaan ilmaisuun. Ryhmä on tarkoitettu ensisijaisesti nuorille. Ryhmässä etsitään erilaisia ilmaisun keinoja ja valmistellaan esityksiä syksyn veisuiltoihin.

Nallekahvila torstaina 1.9. klo 10–12 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Käynti kirkon takaa ovesta ”Telakka”.  Lapsiperheiden tapaamispaikassa iloista yhdessäoloa, kahvittelua ja leikkiä.

Näkövammaisten raamattu- ja keskustelupiiri torstaina 1.9. klo 13 Caritas-kodilla Caritas-salissa (Kapellimestarinkatu 2). Keskustelun lomassa kahvittelua. Opas on vastassa kello 12.30 alkaen Caritas-kodin pihalla pääoven läheisyydessä.

Seniorien laulupiiri perjantaina 2.9. kello 10–11 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Laulupiiri on kaikille senioreille tarkoitettu avoin laulutilaisuus, johon jokainen on tervetullut nauttimaan yhteislaulun riemusta.

Nuorten ilta perjantaina 2.9. klo 18–21 Wirkkulassa (Kirkkotie 10). Perjantain nuorten illoissa on muun muassa leppoisaa yhdessäoloa, hiljentymistä ja tarjoilua. Rippikoululaiset saavat illasta merkinnän.

Pauli Uusikylän konsertti lauantaina 3.9. klo 19 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). KappeLive-konserttisyksyn avaa Pauli Uusikylä, oululainen muusikko, laulaja ja lauluntekijä. Uusikylä on tehnyt gospelmusiikkia 90-luvun alusta lähtien eri kokoonpanoissa. Konsertissa Pauli esittää bändinsä kanssa sävellyksiään tulevalta levyltään. Konserttiin on vapaa pääsy.

Julkaistu 25.8.2016
Kuva: Sanna Krook