Oulugospel täyttää 40 vuotta – luvassa monipuolinen kattaus musiikkia eri vuosikymmeniltä

Oulun seurakuntien perinteinen Oulugospel järjestetään 4.–6.11.2022. Suomen vanhimpiin gospeltapahtumiin kuuluva festivaali juhlii tänä vuonna 40-vuotista historiaansa. Esiintyjinä ovat muun muassa Viitasen Piia, Mustarastas, Tera ja Vanamo. Liput tulevat myyntiin 19.9.

Sinisellä taustalla valkoinen puhekupla, jossa teksti Oulugospel 4.-6.11.2022. Puhekuplan vieressä on lintu...

Viikonlopun ohjelma käynnistyy perjantaina 4.11. klo 18 gospelmessulla Oulun tuomiokirkossa ja jatkuu klo 20 Viitasen Piian konsertilla Suomen pankissa (Kajaaninkatu 8), jonne sisäänpääsy on K18.

Lauantaina 5.11. klo 14 esiintyy Tommi Kalenius Trio sekä klo 19 Vanamo ja Tera. Näiden keikkapaikat ilmoitetaan myöhemmin Oulugospelin verkkosivuilla. Lauantai-illan päättää Mustarastas Suomen pankissa (Kajaaninkatu 8) klo 21, jonne sisäänpääsy on K18.

Sunnuntaina 6.11. klo 14 Sofian seurakuntakeskuksessa (Isokatu 17) on perhekonsertti Pentti Punkin syntymäpäivät. Klo 16 Vanhassa Pappilassa (Asemakatu 6) Taustatarinaklubilla esiintyy Kasmir, jonka keikka on osa Oulugospelin ohjelmaa. Runoilta Karjasillan kirkossa klo 18 päättää tämän vuoden Oulugospelin.

Oulun seurakuntayhtymässä työskentelevä nuorisomuusikko Esa Rättyä odottaa hyvillä mielin juhlavuoden konserttisarjaa.

–  Konserttitarjonta on monipuolinen. Olemme pyrkineet siihen, että mukana on biisintekijöitä ja muusikoita tapahtuman eri vuosikymmeniltä. Erityisen innoissani olen siitä, että tapahtuman alkuvuosien yksi työntekijä, Kari Haapala, on soittamassa Mustarastas-kokoonpanossa.

Oulugospel on toiminut hengellisen musiikin estradina jo neljällä vuosikymmenellä. Se on tarjonnut sekä pieniä tunnelmallisia hetkiä että suuria gospelteoksia lukuisten esiintyjien voimin.

Liput ovat myynnissä 19.9.–28.10. Oulugospelin verkkosivujen kautta.

Oulugospelin ohjelma, lipputiedot ja muuta lisätietoa löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/oulugospel.

Thu Sep 15 08:35:00 EEST 2022