Mikko Alatalo ja Jaakko Löytty esittävät rauhan ja toivon lauluja

Perjantaina 9.9. kello 19 kuullaan Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) rauhan ja toivon lauluja kahden pitkän linjan muusikon, Mikko Alatalon ja Jaakko Löytyn esittäminä.

Mikko Alatalo ja Jaakko Löytty.

Mikko Alatalo ja Jaakko Löytty konsertoivat 9.9.2022 klo 19 Karjasillan kirkossa. Kuva: Hannu Jukola.

Eri tyylisuunnista lähtevät taiteilijat ovat yhdistäneet voimansa, ja heidän musiikistaan syntyy uudenlainen kokonaisuus kirkkokonsertiksi.

Idea yhteisistä konserteista sai alkunsa pari vuotta sitten. Ensimmäiset konsertit he pitivät vuosi sitten syksyllä.

Totesimme, että tämähän toimii. Tunnelma oli hyvä ja äänemme sopivat yhteen”, Jaakko Löytty kuvailee.

Konsertin nimeksi tuli Rauhan ja toivon lauluja, sillä laulut käsittelevät juuri näitä teemoja.

Konsertissa kuullaan lauluja molemmilta muusikoilta vuosien varrelta sekä lisäksi muita tunnettuja kappaleita 1960-luvulta. Tuttuja melodioita ja puhuttelevia sanoituksia päästään laulamaan myös yhdessä.

”Mikko Alatalon tuotannosta kuullaan muun muassa Suojelusenkeli, ja omasta tuotannostani esimerkiksi Luomakunnan laulu”, Löytty kertoo.

”Lisäksi laulamme yhdessä omasta nuoruudestamme tuttuja lauluja, kuten Blowing in the Wind ja Morning has broken.”

Kirkko esiintymispaikkana tuo Löytyn mukaan oman lisänsä konserttiin. ”Kirkko on hiljentymisen ja keskittymisen paikka. Kuuntelija pystyy siellä yhdistämään omat ajatuksensa ja kokemuksensa meidän lauluihimme. Alttarilla palavat kynttilät kertovat siitä, että rukousyhteys toimii.”

Konserttiin voi ostaa ovelta 20 euroa maksavan ohjelman joko käteisellä tai kortilla. Osa tuotosta ohjataan seurakuntien diakoniatyöhön.

2022-08-31 08:07:00.0