Taustatarinaklubi tuo tunnelmaa syksyyn – tarjolla on poppia, kansanmusiikkia, suomiräppiä ja R&B:n sävyjä

Syksyn aikana Oulun Vanhassa pappilassa esiintyvät Kasmir, Aili Järvelä, Stepa ja Nohanna. Keikat ovat maksuttomia ja ikärajattomia.

Lähikuvassa mies katsoo kameraan musta pipo ja musta paita päällä. Kuvassa on Kasmir.

Kasmir esiintyy Taustatarinaklubilla marraskuussa.

Taustatarinaklubin syyskauden aloittaa sunnuntaina 4.9. voimakasta, sielukasta ja pohjolan maaperästä kumpuavaa popmusiikkia tekevä Nohanna.

Pohjoisen suomiräpin edustajan Stepan lämminhenkisiä riimejä kuullaan 9.10., R&B-vaikutteista poppia tekevä Kasmir esiintyy 6.11., ja syyskauden päättää kansanmusiikkia esittävä Aili Järvelä 11.12.

–  Syksyn ohjelmistossa on nyt aivan erityisen välittömiä ja musiikkia suurella sydämellä tekeviä taiteilijoita. Aitous on hurmaavaa, ja siinä piilee varmasti klubin suurin taika. Keikan aikana olevissa haastatteluissa tullaan syksyn aikana kuulemaan monenlaisia kasvutarinoita siitä miksi ja kenelle vieraamme musiikkia tekevät, kertoo klubin juontaja laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas

Luvassa on niin uusia kykyjä kuin kokeneempia eturivin musiikintekijöitä.

–  Marraskuussa vieraana nähtävä Kasmir on tuttu lähes vuosikymmenen kesähittinä soineesta Vadelmavene-kappaleesta sekä monien muiden artistien kappaleiden tekijätiimeistä. Kasmirin keikka Taustatarinaklubilla on osa Oulugospel-festivaalia. Erityisen innoissani olen myös laulaja-lauluntekijä Nohannan esittelystä oululaisille, Palokangas iloitsee.

Oulun keskustan Vanhassa pappilassa järjestettävä lauluntekijäklubi kokoaa jo kuudetta vuotta yhteen musiikintekijät ja kuuntelijat. Noin tunnin mittaisilla keikoilla artistivieraat esittävät musiikkiaan ja kertovat tarinoita laulujensa takaa.

–  Vanhan pappilan esteettisyys ja intiimiys tekee Taustatarinaklubista ainutlaatuisen. Tila on kooltaan varsin rajallinen, minkä takia se on keikkapaikkana kuin suuri yhteinen olohuone. Toivon, että Taustatarinaklubin lämminhenkiseen olohuoneeseen saa jokainen tulla tavallaan: keskusteluun osallistuen tai omaan tilaan rauhoittuen, Palokangas sanoo.

Vanhan pappilan (Asemakatu 6) ovet avataan yleisölle keikkapäivinä klo 15.40. Keikat alkavat klo 16.

Taustatarinaklubi on osa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyön toimintaa.

2022-08-30 08:14:00.0