Armas aika! Kotoisia kohtaamisia ja yhteislaulua Oulun tuomikirkolla 14.6.

Tuomiokirkon kirkkotarhassa lauletaan yhdessä kesäisiä lauluja ja virsiä tiistaina 14.6. kello 18-19. Kesäiseen tunnelmaan virittävät myös kirkkotarhan kauniit pilvikirsikkapuut ja kansanmusiikkiyhtye Rällä.

Kansanmusiikkiyhtye Rällä

Kansanmusiikkiyhtye Rällä säestää ja musisoi lauluillassa

Tilaisuuden idea lähti seurakuntalaisen aktiivisuudesta, kun Niina Jortikka otti yhteyttä ja ehdotti kesäistä yhteislauluiltaa.

-Idea on mitä mainioin ja siksipä sovimme heti päivän. Oli mahtava saada kansanmusiikkiyhtye Rällä mukaan iltaan, kertoo tuomiorovasti Satu Saarinen iloisena.

Suvivirren taustoja

Suvivirren suhteen tähdätään koulun juhlien ja perinteikkään veisausajan eli juhannuspäivän puoliväliin. Suvivirsi tuo ihmisille muistoja ja monenlaisia ajatuksia.
-Tämä kevät ja viimeiset vuodet ovat olleet erikoisia. Meillä kaikilla on turvallisuuden tunne järkkynyt. Osa on kärsinyt yksinäisyydestä. Siksi tuntui tärkeältä, että voidaan kokoontua kotoisasti yhdessä laulamaan, kesäisessä tunnelmassa. Suvivirsi on monelle tuttu jo kouluajoilta, mutta enää ei kaikilla ole paikkaa sitä laulaa, jos ei ole omia koululaisia tai päättäjäisiä, pohtii Niina Jortikka.

Rällä säestää ja musisoi

Kansanmusiikkiyhtye Rällä säestää yhteislaulua ja esittää muutamia kappaleita. Rällä on oululainen yhtye, jonka ohjelmisto rakentuu pohjoisten perinnesoitteiden ympärille. Yhtyeen soitto on spontaania, varioivaa ja hetkessä muuttuvaa, mutta perinteitä kunnioittavaa. Soitossa keskiössä on muusikoiden välinen kommunikaatio ja jalan alle menevä rytmi. Yhtyeessä soittavat Osmo Hakosalo, viulu; Erja Pätsi, viulu ja Annemari Kanniainen, haitari.

Sateen sattuessa lauletaan kryptassa. Paikalle voi tulla jo 17.30 ja ostaa Cafe Kryptasta nautittavaa. Tuotto menee lähetystyön hyväksi.

Lisätietoja: Satu Saarinen, p. 040 5567840, satu.saarinen@evl.fi
Kuvaaja: Heini Hakosalo, kuvalla kertajulkaisuoikeus
Tutustu Rällään: www.facebook.com/rallaoulu, rallaoulu@gmail.com, https://youtu.be/zUMHV2dKZl8

Wed Jun 08 16:13:00 EEST 2022