Seurakunta tarjoaa kesällä maksutonta puuroa ja kahvia

Karjasillan seurakunta tarjoaa maksuttomia aamupuuroaterioita kesäaikana Maikkulassa, Karjasillalla ja Kaakkurissa. Oulun tuomiokirkkoseurakunnalla on puolestaan kahvitarjoilu Sofia seurakuntakeskuksessa.

Kaurapuuroa voisilmällä sinivalkoisessa lautasessa. Lautasen vierellä maitolasi.

Maikkulan kappelissa puuroa on saatavilla keskiviikkoisin, Karjasillan kirkolla torstaisin ja Pyhän Andreaan kirkolla perjantaisin. Karjasillan kirkolla tarjoilu alkaa 9.6. kello 9–10 ja Maikkulan kappelilla 15.6. kello 9.30–10.30.

Pyhän Andreaan kirkolla Kaakkurissa ollaan aamupuurolla ensimmäisen kerran 17.6. kello 9–10. Sofia seurakuntakeskuksessa kahvia ja pullaa on saatavilla tiistaisin kello 9–10 monitoimisalissa.

Karjasillan seurakunta tarjoaa puuroa heinäkuun alkupuolelle saakka, Sofia seurakuntakeskuksessa eli entisessä Keskustan seurakuntatalossa kesäkahvit keitetään 9. elokuuta asti.

Ruoka-apu on tarpeen myös kesällä

Diakoniatyöntekijä Seppo Meriläisen mukaan seurakunta jatkaa aamupuurojen tarjoamista myös kesäaikaan, sillä ruoka-avun tarve on jatkuva. Elintarvikkeita on myös hyvin saatavilla, koska hävikkiruokaa Oulun alueella keräävä ja kuljettava Prikka kiertoon -hanke toimii ympäri vuoden.

Diakoniatyöntekijä Heidi Karvonen toteaa saman pöydän ääreen kokoontumisella olevan myös sosiaalista merkitystä.

– Ruokailu ja kahvittelu on luonteva tapa tulla yhteen toisten kanssa.

Aamuateriat ja kahvit ovat avoimia kaikille. Muissa ruoka-apua koskevissa asioissa voi olla yhteydessä Oulun seurakuntien diakoniatyöntekijöihin ympäri vuoden.

Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook

Tue Jun 07 11:29:00 EEST 2022