Kesämusiikki soi Oulun seurakuntien kirkoissa ja seurakuntakeskuksissa

Kesän aikana voi nauttia Oulun seurakuntien monipuolisesta musiikkitarjonnasta.

Sellisti, mezzosopraano Seeli Toivio.

Sellisti, mezzosopraano Seeli Toivio esiintyy 30.6. kello 19 Oulujoen kirkossa. Kuva: Ville Paul Paasimaa.

Useissa seurakunnissa on kesäkonserttisarjoja, ja sen lisäksi järjestetään yksittäisiä konsertteja tai muita musiikkihetkiä.

Konsertteihin on pääsääntöisesti vapaa pääsy, mutta joihinkin tilaisuuksiin on joko vapaaehtoinen ohjelmamaksu tai hyväntekeväisyyteen menevä pääsymaksu.

Tiedot kaikista kesän konserteista löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/kesamusiikkia

Kesäillan musiikkihetket Oulujoella

Oulujoen kauniissa puujugend-kirkossa järjestetään kolmen konsertin sarja otsikolla Kesäillan musiikkihetki.

”Oulujoen kirkossa kuullaan tulevana kesänä monipuolinen kattaus klassista musiikkia. Tarjolla on sellomusiikkia, pianomusiikkia, yksinlaulua ja yhtyelaulua. Tasokkaat esiintyjät tulevat läheltä ja vähän kauempaa. Oulujoen kirkon ympäristö tarjoaa luonnonkauniin maiseman ja seesteisen miljöön kesän konserteille”, sanoo Oulujoen seurakunnan kanttori Sanna Leppäniemi.

Sarjan ensimmäinen konsertti on torstaina 30.6. kello 19, jolloin esiintymässä on mezzosopraano ja sellisti Seeli Toivio. Toisessa konsertissa 14.7. esiintyy vasta 20-vuotias pianistilahjakkuus Arttu Nevala, jolta kuullaan tunnettujen säveltäjien teosten lisäksi hänen oma sävellyksensä. Sarjan päättää 28.7. oululainen lauluyhtye Hoijakka. Konsertteihin on vapaa pääsy.

L. Onervan runoja lauluina

Karjasillan kirkossa esiintyy perjantaina 1.7. kello 19 oululainen Teatteri Saaga, joka esittää musiikillisen monologinäytelmän Sekasointuja. Esitys kertoo runoilija L. Onervan kasvutarinan.

Esityksessä kuullaan L. Onervan runoja erityisesti hänen ensimmäisestä, 22-vuotiaana kirjoittamastaan runokokoelmasta Sekasointuja sekä runoihin sävellettyjä klassisia lauluja. Pääroolissa on sopraano Lotta Aakko ja musiikista vastaa kitaristi Jaakko Rosnell. Esityksen on käsikirjoittanut ja ohjannut Niina Aho.

Lipun esitykseen voi ostaa kirkon ovelta käteisellä tai MobilePaylla. Lipun hinta on 20 euroa tai 10 euroa (opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, työttömät). Puolet lipun hinnasta ohjautuu Ukrainan sodan uhrien auttamiseen.

Mon Jun 06 09:18:00 EEST 2022