Viemäröintityöt vaikuttavat Intiön hautausmaalla liikkumiseen

Hulevesiverkoston uusiminen kestää kesäkuun loppuun saakka.

Puistopuutarhurin talo, jonka edessä on aitauksia ja niiden keskellä iso kuoppa.

Oulun seurakuntayhtymä uusii parhaillaan Intiön hautausmaan hulevesiverkostoa. Työt rajoittuvat vanhan kappelin ja Kajaanintien varressa sijaitsevan Puistopuutarhurin talon väliselle alueelle.

Verkoston uusimisen vuoksi hautausmaan kulkukäytäville on tehty kaivantoja ja alueella on maansiirtokoneita. Kesäkuun loppuun saakka kestävä urakka voi hidastaa hautausmaalla liikkumista.

– Kulloinkin työn alla oleva alue aidataan kulkijoiden turvallisuuden varmistamiseksi. Aitoja siirretään sitä mukaa, kun verkosto valmistuu, kertoo Oulun seurakuntayhtymän kunnossapitoinsinööri Seppo Saranki.

Alueella on kulkemista ohjaavia opasteita. Kaikille haudoille ei kuitenkaan ole välttämättä pääsyä töiden vuoksi.

Hautausmaan hulevesiverkosto yhdistetään samassa yhteydessä kaupungin hulevesiverkostoon. Tämän vuoksi Kajaanintien varressa olevaa kiviaitaa on purettu kahdesta kohdasta. Aita korjataan töiden valmistuttua.

kuva: Rauhan Tervehdys/Elsi Salovaara

Thu Jun 02 12:05:00 EEST 2022