Tuomiokirkon kryptassa pohditaan kristinuskon tulkintoja luento- ja keskustelusarjassa ”Tiet, totuus ja elämä”

Kesäkuun keskiviikkoiltoina kannattaa suunnata Oulun tuomiokirkon kryptaan, jossa tarjoillaan mielenkiintoinen luentotrilogia kello 18 alkaen. Illoissa keskustelua kuljettavat tuomiorovasti Satu Saarinen sekä humanisti ja lingvisti Antti Turpeinen.

Tuomiokiekko kesällä

Kolmena kesäkuisena keskiviikkoiltana tuomiokirkon kryptassaan kuullaan luento kello 18 alkaen.

”Mitä Jeesus opetti? Alkukirkon ja varhaiskristillisyyden tulkintaa gnostilaisten tekstien valossa." Filosofian maisteri, tietokirjailija ja gnostikko Pentti Tuominen avaa luentosarjan alkukirkon ja varhaiskristillisyyden gnostilaisella tulkinnalla 8.6.

Liturginen konsultti Mika K.T. Pajunen jatkaa luentosarjaa 15.6. aiheella "Olemassaolon, poissaolon ja läsnäolon Jumala. Kristinuskon mystinen tulkinta ennen ja tänään."

- Raamattua on aina tulkittava. Entä jos jättäisimme kirjaimellisen tulkinnan pois ja keskittyisimme Pyhän kirjan vertauskuvalliseen eli metaforiseen kieleen? Siitäkös vasta elämä nousisi, pohtii piispa emeritus Wille Riekkinen, joka päättää sarjan 22.6. "Uskon, vaikka minulla on aivot! Raamattuslangista selkomieleen!” -luennolla.

Tilaisuuksiin kannattaa saapua jo hyvissä ajoin ja ostaa Cafe Kryptasta syötävää ja juotavaa. Tuotto menee lähetystyön ja kehitysyhteistyöhankkeiden tukemiseen Suomen Lähetysseuran kautta.

Fri May 27 10:00:00 EEST 2022