#YHDESSÄ2022-kaupunkifestivaalilla on tarjolla runsaasti maksutonta ohjelmaa

Oulussa vietetään ohjelmantäyteistä viikonloppua, kun 20.-22.5. järjestetään kaupungin keskustan alueella Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien #YHDESSÄ2022-tapahtuma.

Mikko Alatalo

Mikko Alatalo esiintyy torstai-iltana 19.5. klo 19 tuomiokirkossa Jaakko Löytyn kanssa. Kuva Studio Harri Hinkka.

Päivien aikana on tarjolla yli 70 ohjelmaa, joiden joukossa on runsaasti maksuttomia tapahtumia eri-ikäisille ja erilaisista teemoista kiinnostuneille.

Ohjelma alkaa ennakkoon jo torstai-iltana 19.5. Tuiran kirkossa, jossa järjestetään parisuhdeilta kello 18. Torstai-iltana voi lisäksi kuunnella Mikko Alatalon ja Jaakko Löytyn konserttia tuomiokirkossa klo 19.

Perjantaina 20.5. on päivien avajaistilaisuus tuomiokirkossa kello 18. Tilaisuudessa keskustelevat piispa Jukka Keskitalon johdolla ministeri Tytti Tuppurainen sekä kansanedustaja Juha Sipilä. Keskustelussa pohditaan, minkälaisen maailman jätämme lapsillemme.

Perjantai-iltana on tarjolla musiikkia Tuiran kirkossa kello 18.30 romanimusiikin illassa, jossa esiintyy etnoiskelmälaulaja Mertsi Lindgren yhtyeineen.

Lauantaina on toimintaa perheen pienimmille ja kouluikäisille Myllytullin koululla kello 10-15. Franzeninpuistossa kello 10-16 voi kokea leiritunnelmaa partiolaisten urbaanissa telttaleirissä, jossa löytyy rasteja ja tekemistä koko perheelle.

Rotuaarilla vietetään koko päivä kulttuurilauantaita kello 11-18. Rotuaarin aukiolla on tarjolla runsas kulttuurikattaus, muun muassa sirkustaidetta ja puhallinmusiikkia.

Lauantaina kello 12-14 tarjoillaan maksuton ateria livemusiikin kera Soittoruokalassa Öbergin talon sisäpihalla. Kello 18 on tuomiokirkossa menoa ja meininkiä afrikkalaisessa gospelmessussa, jonka toteuttajina ovat nuoret. Messun jälkeen on Nuorten jatkot Vanhan pappilan sisäpihalla.

Maksuttomien ohjelmien lisäksi tapahtumassa on tarjolla maksullisia ohjelmia, jotka sijoittuvat pääasiassa teatterille. Rinnakkaistapahtumana on maksullinen Katri Helenan konsertti Ouluhallissa. Festivaalin koko ohjelma löytyy osoitteesta kirkkopaivat.fi.

Fri May 13 10:12:34 EEST 2022