Maksuton äänenkäyttökurssi Pyhän Luukkaan kappelilla

Toukokuun 15. päivä järjestettävä valmennus perehdyttää kokonaisvaltaiseen äänenkäytön tekniikkaan. Tilaisuus on kaikille avoin.

Nainen on auringonpaisteessa silmät kiinni. Hänen vierellään lepää kissa.

Oulun seurakunnat tarjoaa kaikille avoimen valmennuskurssin äänenkäyttöön Pyhän Luukkaan kappelilla sunnuntaina 15. toukokuuta kello 12–15. Kouluttajana toimii laulunopettaja ja musiikkikasvattaja Susanna Söder, joka on perehtynyt kokonaisvaltaisen äänenkäytön tekniikkaan eli CVT-tekniikkaan Tanskassa Complete Vocal Instituutissa.

Tekniikan perustana on ymmärrys ihmisen anatomiasta.

– Lähdemme liikkeelle siitä, kuinka ääni syntyy kehossa. Osallistuja saa täsmälliset työvälineet, joilla voi myös ratkaista äänenkäyttöön liittyviä haasteita, Söder sanoo.

Päivän aikana tehdään ääni- ja lauluharjoituksia. Tuiran seurakunnassa työskentelevä pastori Päivi Jussila toivottaa tervetulleeksi kaikki, joita äänenkäyttö kiinnostaa.

– Seurakuntien toiminnassa on mukana paljon kuorolaisia ja puhetyöläisiä. Osallistumiseen ei kuitenkaan vaadita lauluharrastusta, sillä äänenkäyttö on asia, joka koskettaa meistä jokaista.

Valmennuskurssia edeltää messu Pyhän Luukkaan kappelissa kello 10 ja maksuton kasvissosekeittolounas kaikille halukkaille. Valmennukseen ei ole ennakkoilmoittautumista.

Kuva: Susanna Söder

Tiedote 4.5.2022