Palmusunnuntain konsertit johdattavat hiljaiseen viikkoon

Oulun seurakunnat tarjoavat palmusunnuntaina 10.4. monipuolista pääsiäisen sanomaan liittyvää musiikkia. Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy, mutta joissakin on vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu.

Virsikirja

Kiimingin seurakuntakeskuksessa kuullaan toivelaulujen konsertti palmusunnuntaina kello 19.

Karjasillan kirkossa soi J.S. Bachin Matteus-passio kello 15. Tämä, noin kolmetuntinen kuorolle, orkesterille ja solisteille sävelletty kirkkomusiikin perusteos kuvaa pääsiäisen ajan tapahtumat Jeesuksen Betanian ennustuksesta hänen hautaamiseensa saakka.
Vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu on 20 euroa. Ohjelmatuotto ohjataan lyhentämättömänä Kirkon Ulkomaanavun kautta katastrofityöhön Ukrainassa. Konsertti on seurattavissa myös osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi.

Oulun tuomiokirkossa esitetään muun muassa osia Bachin Johannes-passiosta kello 16 alkaen. Lisäksi ohjelmassa kuullaan Miikka Lehtoahon vuorovirsisovitus virrestä Nyt ylös sieluni, joka toteutetaan ensimmäistä kertaa orkesteri- ja kuorosovituksena. Konsertti on katsottavissa myös virtuaalikirkon kautta.

Kiimingin seurakuntakeskuksessa kuullaan kello 19 Toivelaulujen konsertti, missä Kaikuos-kuoro, solistit ja soittajat tulkitsevat kauneimpia hengellisiä lauluja. Osa lauluista on seurakuntalaisten toiveiden pohjalta valittu konserttiin. Vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu on 5 euroa ja kahviraha kerätään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Vanhan musiikin lauluyhtye Versio konsertoi Pyhän Tuomaan kirkossa osana hiljaisen viikon konserttisarjaa kello 19. Musiikki kertoo hiljaisen viikon tapahtumista ja tarjoaa oivallisen rauhoittumisen hetken kohti pääsiäistä. Konsertin pääteoksena on Manuel Cardoson vaikuttavatunnelmainen Requiem 1600-luvulta.

Lisäksi Oulunsalon kirkossa vietetään palmusunnuntain sävelhartautta kello 19.

Katso kaikki pääsiäisen ajan konsertit ja tapahtumat

Tue Apr 05 09:02:00 EEST 2022