Kerhonohjaajaksi?

Tervetuloa mukaan kerhotoimintaan, ohjaamaan alakouluikäisten kerhoja!

Lisätietoja saat Juhalta 040 5752 713 tai Katjalta 040 5747 147

Sinä olet tärkeä.

Kerhoa pidetään seurakunnan omissa tiloissa, esim Karjasillan, Kastellin ja Pyhän Andreaan kirkoilla sekä Maikkulan kappelilla. Kerho voi toimia myös Karjasillan seurakunnan alueella sijaitsevassa koulussa, jos olemme saaneet sieltä salivuoron. Tällä hetkellä meillä on eniten kokki- ja salibandykerhoja, mutta myös muita kerhoja voi ehdottaa. Kerho kestää 1-1.5 tuntia kerran viikossa, lisäksi on hyvä varata aikaa kerhon suunnittelemiseen.

Kerhonohjaajille oma koulutus syksyllä yhdessä muiden Oulun seurakuntien kanssa. Koulutus alkaa viikonlopun mittaisella leirillä ja päättyy päivän mittaiseen koulutuspäivään Oulussa. Koulutuksen lisäksi kerhonohjaajille on kokouksia, joissa saat vertaistukea toisilta ohjaajilta ja vinkkejä kerhon pitämiseen. Kerhoa ei tarvitse ohjata yksin, kaikissa kerhoissa on vähintään kaksi ohjaajaa ja joissakin kerhoissa voi olla myös kolme ohjaajaa.

Kerhonohjaaminen vie sinulta aikaa, mutta saat siitä myös paljon itselle, jos tykkäät viettää aikaa lasten kanssa. Opit suunnittelemaan kerhoa ja kerhohartauden sekä pitämään ne.  Opit ohjaamaan lapsia ja saat olla niille oma, tärkeä nuori.

Kerhonohjaaminen voi olla avain uuteen maailmaan. Saat ottaa vastuun lapsista yhdessä kerhonohjaajakaverisi kanssa. Näet millaista on toimia lasten kanssa ja se voi ehkä antaa ajatuksen siitä, että olisiko sinun tuleva ammatti lasten parissa.

Voit ilmoittautua kerhonohjaajaksi syksylle 2023 TÄSTÄ

Kun ilmoittaudut, saat syksyllä kutsun kerhonohjaajien ensimmäiseen tapaamiseen, joka on tiistaina 22.8.2023 klo 17-19 Pyhän Andreaan kirkolla ja siellä päätämme mitä kerhoja alkaa ja missä. Kukaan ei pidä kerhoa yksin, vaan yritämme löytää kaikille kerhonohjaajakaverin tapaamisessa.