Mukaan isostoimintaan

Isostoiminta jatkuu siitä mihin rippikoulu jää. Syvennät rippikoulun tietoja ja taitoja, opit organisoimaan, suunnittelemaan ja toimimaan toisten nuorten hyväksi.

Isosten vastuulla on luoda kodikasta ja viihtyisää tunnelmaa riparille. He järjestävät ohjelmaa iltoihin ja muihin vapaahetkiin ja kuulevat usein asioista, jotka jäävät leirin aikuisilta kuulematta. Isonen voi toimia siltana leirin vetäjien ja nuorten välillä.

Isostoiminta on hyvä mahdollisuus ihmisenä kasvamiseen ja vastuun ottamiseen. Se tuo yhdessä tekemisen iloa ja antaa esiintymiskokemusta ja –varmuutta. Opit myös ryhmänohjausta ja kehität vuorovaikutustaitojasi. Isoset osallistuvat myös oppituntien suunnitteluun ja ryhmätöiden järjestämiseen ja ohjaamiseen.

Isostoiminnasta saat repullisen hyviä eväitä tulevaa elämää ajatellen! Isoseksi kouluttautuminen tapahtuu viikonloppukurssien ja iltaisin järjestettävien koulutusten muodossa. Koulutus kestää vuoden, minkä jälkeen olet valmis toimimaan isosena rippikouluissa.

Mukaan pääset ottamalla yhteyttä Karjasillan nuorisotyönohjaajiin.

ISOSKOULUTUKSEN ABC

Tule mukaan!

Sinut on kutsuttu osaksi suurta isosperhettä. Pidä mielesi avoimena, tutustu rohkeasti uusiin ihmisiin ja anna itsellesi aikaa löytää ihan oma tapasi olla isonen! Jokaiselle on omannäköinen ja kokoinen paikka!

Etsi isonen!

Isoseksi kasvaminen ei ole aina ihan helppo juttu. Ei ole olemassa mitään tiettyä isosen muottia, johon jokaisen pitäisi saada itsensä mahtumaan! Kasvu rippikoululaisesta isoseksi tapahtuu jokaisen omilla ehdoilla ja oman aikataulun mukaisesti. Isoskoulutuksesta saat neuvoja, ohjeita ja konkreettisia toimintaideoita, mutta isosena toiminen on paljon muutakin. Sinä saat olla sinä isosenakin!

Löydä paikkasi!

Isosena toimiminen jatkuu monien kohdalla vielä isoskoulutuksen jälkeenkin. Sinäkin saatat olla aloittamassa matkaa, joka kulkee monenlaisten kokemusten ja uusien ystävyyssuhteiden kautta seurakuntayhteyteen, josta on lopulta vaikeaa edes kuvitella luopuvansa! Seurakunta on ihan tavallisten ihmisten yhteisö, jossa sinullakin on oma paikka! Uskalla löytää se!