Yhteinen kirkkovaltuusto

Seurakuntayhtymän ylin päättävä elin on yhteinen kirkkovaltuusto. Valtuustossa on 51 paikkaa, joista kullakin seurakunnalla on oma kiintiönsä. Kirkkovaltuusto valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla, joissa äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet seurakunnan konfirmoidut jäsenet.

Kirkkovaltuuston kokous on julkinen ja kaikille avoin. Katso kokouspäivät täältä. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkovaltuuston tehtäviä:

• toimintasuunnitelman, talousarvion ja tilinpäätöksen vahvistaminen
  • virkojen perustaminen ja lakkauttaminen
  • rakennushankkeet

Yhteisen kirkkovaltuuston jäsen tai varajäsen: Luottamushenkilö-portaaliin pääset tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Puheenjohtaja Mikko Kälkäjä, Kiimingin seurakunnasta. Hänet on valittu kirkkovaltuustoon Kristillisten perusarvojen puolesta -ehdokaslistalta.

Pöytäkirjan pitäjä on johdon sihteeri ja pöytäkirjanpitäjän varahenkilönä lakimies.

Oulun yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet 2023-2026

Oulun yhteinen kirkkovaltuusto 2023-2026, pdf-kuva Linkki avautuu uudessa välilehdessä(avautuu uuteen ikkunaan)