Menovinkkejä viikolle 26

Barokkimusiikin matkassa Oulunsalossa.
Tiina ja Kari_M.jpg

Barokkimusiikki soi keskiviikkona 29.6. klo 19 kesäillan musiikkitapahtumassa Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2) . Esiintymässä ovat Tiina Nikander-Koivukangas (huilu) ja Kari Suvilehto (vihuela ja arkkiluuttu). Konsertissa kuullaan muun muassa Johann Sebastian Bachin ja Georg Friedrich Händelin sävellyksiä. Ohjelmamaksu on viisi euroa.

Tiina Nikander-Koivukangas on tamperelaissyntyinen huilutaiteilija. Hän on uransa aikana esiintynyt muun muassa Pariisissa ja toiminut orkesterimuusikkona Turkissa. Hänellä on myös ollut useita pieniä kamarimusiikkikokoonpanoja. Kari Suvilehto on opiskellut klassista kitaransoittoa ja toimii nykyään musiikinopettajana. Konsertissa kuultavan espanjalaisen kielisoittimen vihuelan hän on rakentanut itse.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 27.6.–3.7.2016

Opastettu kirkkokierros maanantaina 27.6. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Opastettu kävelykierros maanantaina 27.6. klo 18–20 Intiön hautausmaalla (Kajaanintie 1). Lähtö kierrokselle tapahtuu hautausmaan pääportilta hautajaishuoneiston edestä. Varustautuminen sään mukaisella pukeutumisella ja hyvillä jalkineilla.  Hautausmaakierroksia järjestetään maanantaisin klo 18–20 22.8. asti, ja niiden teema vaihtuu viikoittain. Maanantaina 20.6. teema on siveltimellä ja sulkakynällä. Kierrokset ovat ilmaisia eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Kesäkahvila tiistaina 28.6. klo 12–15 Wirkkulassa haukiputaan seurakuntakeskuksen sisäpihalla (Kirkkotie 10). Kahvila on avoinna ti–pe klo 12–15  14.6.–5.8. välisenä aikana. Nuorten järjestämän kesäkahvilan tuotto lahjoitetaan lähetystyön hyväksi.

Kesäkahvila Keto torstaina 30.6. klo 14–18  Karjasillan kirkolla (Nokelantie 39). Tarjolla kahvia, leivonnaisia sekä juttuseuraa. Kahvila on osa Karjasillan seurakunnan kaupunkiviljelyä, joten paikan päällä voi vaihtaa myös viljelyvinkkejä tai taimia. Kahvilan tuotolla tuetaan ulkomaista lähetystyötä. Sateen sattuessa kahvila on avoinna Karjasillan kirkon seurakuntasalissa. Kahvila on avoinna viimeisen kerran 21.7.

Soi sooloBach! -konsertti torstaina 30.6. klo 17.30 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Konserttisarja on osa Limingan musiikkiviikkojen 50-vuotisjuhlaa. Konsertissa esiintyy musiikkiviikkojen oppilaita ja opettajia. Vapaa pääsy, ohjelmamaksu 10 €.  Tuotto menee musiikkiviikkojen juhlakesän 2016 toiminnan hyväksi.

Konserttisarjaan kuuluvia konsertteja järjestetään viikolla 26 myös perjantaina 1.7. kello 19.30 Limingan kirkossa sekä sunnuntaina 3.7. kello 15 Oulun tuomiokirkossa.

Kesälauluilta nuotiolla torstaina 30.6. klo 18–19.30 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Nuotiolla lauletaan kesälauluja Suvilinnun laulukirjasta kanttori Tommi Hekkalan johdolla. Mahdollisuus myös makkaranpaistoon.

Nuorten aikuisen peli- ja nuotioilta torstaina 30.6. klo 18–21 Hietasaaren leirikeskuksessa (Hietasaarentie 19). Eväät ja hartaus seurakunnan puolesta, mahdollisuus saunomiseen ja uintiin.  Illat pidetään torstaisin klo 18–21 11.8. asti.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 30.6. klo 20–21 Haukiputaan kirkossa (Kirkkotie 10). Esiintymässä Jousitrio, johon kuuluvat Mikk Murdvee (viulu), Johanna Leponiemi (alttoviulu) ja Heidi Peltoniemi (sello). Vapaa pääsy, ohjelmamaksu 5 €.

Lähetyspäivä lauantaina 2.7. kello 12–14 Kiimingin Kirkkopirtillä (Kirkonniementie 6). Lähetyksen aamupäivässä kahvitellaan ja kuunnellaan lähetyksen terveisiä. Mukana ovat Kiimingin seurakunnan lähetit.

Kuva: Angelica Nikander

2016-06-23 15:12:01.0