Juhlatila maksutta kirkollisiin perhejuhliin

Myös rippijuhlan voi järjestää seurakunnan tiloissa.
Vanha pappila juhlahuoneisto 2010 sis__09_L.jpg

Oulun ev.-lut. seurakuntien jäsenet voivat varata seurakuntien juhlatiloja veloituksetta kirkollisiin perhejuhliin, kuten kastejuhlaan, rippijuhlaan, hääjuhlaan tai hautaan siunaamiseen liittyvään muistotilaisuuteen. Tilasta ei peritä käyttömaksua, jos henkilö, jota varten tila varataan, on Oulun ev.-lut. seurakuntien jäsen.

”Juhlatilojen vilkas käyttö ja seurakuntalaisilta tullut palaute osoittavat, että tämä on hyvä ja toivottu palvelu”, kertoo yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, Kiimingin seurakunnan kirkkoherra Pauli Niemelä.

Muiden kirkollisten perhejuhlien lisäksi myös rippijuhliin on voinut viime kesästä lähtien käyttää seurakuntien tiloja maksutta.

”Rippijuhlan järjestäminen voi olla helpompaa seurakunnan tilassa kuin kotona, etenkin, jos halutaan kutsua paljon sukua paikalle”, Niemelä sanoo.

Maksuton käyttö koskee vain kirkollisia perhejuhlia. Muiden juhlien (esimerkiksi syntymäpäiväjuhlat, kihlajaiset tai sukujuhlat) osalta tulee maksaa korvaus tilojen käytöstä.

Juhlatilat varataan sen seurakunnan kirkkoherranvirastosta, jonka alueella tila sijaitsee. Lisätietoa tiloista ja varauksista löytyy nettisivuilta www.oulunseurakunnat.fi/kirkot-ja-tilat

Lisätietoa perhejuhlien järjestämisestä Oulun seurakunnissa: www.oulunseurakunnat.fi/perhejuhlat

2016-06-01 13:32:01.0