Rippikoulun kertausharjoitusleirillä palataan riparimuistoihin ja pohditaan uskon asioita

Oulun seurakunnat järjestää aikuisille suunnatun rippikoulun kertausharjoitusleirin Rokualla 22.–24.10. Leirillä palataan rippikoulumuistoihin, pohditaan kristinuskoon liittyviä asioita ja nautitaan rauhoittumisesta. Rokuan leirikeskuksessa pidettävä leiri on suunnattu 20–40-vuotiaille, mutta mukaan ovat yhtä tervetulleita kaiken ikäiset aikuiset.

Kuvassa nuoria illan tunnelmassa. Kuva: Pexels.

Rippikoulun kertausharjoituksiin voi osallistua, vaikkei olisi käynyt rippikoulua. Kuva: Pexels.

Kertausharjoitus tarjoaa mahdollisuuden kokea uudelleen rippikoulun tunnelma ja kokemukset. “Osalla voi olla oma rippikoulu vielä tuoreessa muistissa tai sitten oman lapsen tai kummilapsen rippikoulu on nostanut omat kokemukset mieleen”, kertoo leiriä vetävä pappi Kimmo Kieksi. Hänen lisäkseen leirillä on mukana pappi Iida Glumoff ja vapaaehtoistyöntekijä.

Kertausharjoituksiin voi osallistua myös, vaikkei olisi aiemmin käynyt rippikoulua. “Jotkut ovat leiristä saadun kokemuksen myötä innostuneet käymään oikean rippikoulun”, Kieksi iloitsee.

Leiriohjelmassa syvennytään osallistujien hengellisiin kokemuksiin, hiljennytään hartauksiin, vietetään iltanuotiohetkiä sekä kokeillaan uusia juttuja kuten ikonimaalausta ja liikkeessä tapahtuvaa rukousta. “Sisältö rakentuu myös osallistujien toiveiden varaan, sillä lähtökohtana on jokaisen oma usko ja sen rikastaminen uusilla ajatuksilla. Tarkoitus ei ole pitää opetusleiriä eikä täyttää viikonloppua ohjelmalla, vaan tilaa varataan myös omalle ajalle ja virkistäytymiselle luonnossa”, kuvailee Kieksi.

Idean rippikoulujen kertausharjoituksista laittoi alun perin liikkeelle emeritusarkkipiispa John Vikström vuonna 2013. Tämän jälkeen kertausharjoituksia on pidetty ympäri Suomen, myös Oulussa. Seuraava Oulun seurakuntien leiri pidetään keväällä 2022.

Leiri on maksullinen ja sille voi ilmoittautua 16.10. asti täällä. Samalta sivulta löytyy lisätietoja leirin hinnasta ja ohjelmasta.

Thu Oct 07 11:00:00 EEST 2021