Seurakuntien kesäkahvilat avoinna koko kesän

Oulun seurakuntien kesäkahvilat avaavat jälleen ovensa.
Cafe Krypta 2012_14_L.jpg

Tuomiokirkon Cafe krypta (Isokatu 6) on avoinna 30.5.-12.8. maanantaista torstaihin kello 10-19 ja perjantaisin kello 10-15. Koskelan kesäkahvila (Koskelan seurakuntakoti, Koskelantie 86) on avoinna 6.6.-28.7. maanantaista torstaihin kello 10-15.

Molemmat kahvilat työllistävät kesäksi useita nuoria. Esimerkiksi Cafe kryptassa ja tuomiokirkossa työskentelee kesän aikana yhteensä noin 20 nuorta.

Kahviloissa on päivittäin tarjolla tuoretta makeaa ja suolaista syötävää. Lisäksi molempien kahviloiden yhteydessä on käsityömyyntiä.

Kahvihetkiä hyvään tarkoitukseen

Cafe krypta ja pieni käsityöpuoti sijaitsee Oulun tuomiokirkon sydämessä, alttarin alla. Poutasäällä kahvit voi nauttia kirkkotarhassa pilvikirsikkapuiden katveessa. Kahvilan ja käsityöpuodin myyntituotto menee hyvään tarkoitukseen sekä lähelle että kauas: tuotolla rakennetaan pikkukirkko tuomiokirkon kirkkotarhaan sekä tuetaan lasten koulunkäyntiä ja naisten asemaa lähetysmaissa.

Koskelan seurakuntakoti on alun perin rakennettu vuonna 1900 kartanoksi. Kesäkahvilan antimia voi nauttia joko sisällä kartanomiljöössä tai ulkona puutarhassa. Pihan aitassa toimii nuorten kesäkirppis. Kesäkahvilan ja käsityömyynnin tuotto menee lähetystyöhön Etiopian nälänhädän torjumiseen. Nuorten kirpputorin tuotto käytetään Tuiran seurakunnan missionuorten opinto- ja lähetysmatkaan.

Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook.

Mon May 23 09:47:10 EEST 2016