Perhekerhoista vertaistukea vanhemmuuteen

Oulun ev.lut. seurakuntien perhekerhot ovat jälleen käynnistyneet tälle syksylle. Oulun seurakunnissa on tarjolla yhteensä yli 40 perhekerhoa, perhekahvilaa, iltaperhekerhoa tai muuta perheiden kokoontumismuotoa.

Lapsi leikkimässä

Kuva: Sanna Krook /Kirkon kuvapankki

Perheille tarkoitetut kerhot ovat lasten ja aikuisten yhteisiä kohtaamispaikkoja. Niissä leikitään, jutellaan, lauletaan, piirretään, askarrellaan ja hiljennytään kristillisen aiheen äärelle lapselle sopivalla tavalla. Perhekerhoissa aikuiset voivat keskustellen jakaa arjen kokemuksia ja lapset löytävät leikkiseuraa toisistaan. Mukana on seurakunnan puolesta ohjaaja tai muuta henkilökuntaa.

”Perhekerho on hieno mahdollisuus tutustua muihin lapsiperheisiin ja saada vertaistukea omaan vanhemmuuteen.  Perhekerho on iloinen ja touhua täynnä oleva paikka, johon jokainen on tervetullut!”, kuvailee Tuiran seurakunnan perhetoiminnan ohjaaja Anu Hannula.

Perhekerhoihin osallistuminen on maksutonta. Kerhoihin ei pääsääntöisesti tarvitse ilmoittautua, vaan mukaan voi tulla milloin vain. Perhe voi osallistua myös muihin kuin oman seurakunnan järjestämiin kerhoihin.

Perinteisten päiväperhekerhojen lisäksi monissa seurakunnissa järjestetään iltaperhekerhoja sekä liikunnallisia kerhoja ja teemapäiviä perheille.

Lisää tietoa perhekerhoista ja niiden aikatauluista löytyy seurakunnittain osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/perhekerho sekä tapahtumakalenterista www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat

Tue Aug 31 08:24:41 EEST 2021