Piispa siunasi uudet lähetystyöntekijät messussa 10.8.2021

Piispa Jukka Keskitalo siunasi Oulun tuomiokirkossa tiistaina 10.8. klo 19 alkaneessa messussa kolme uutta lähetystyöntekijää tehtäviinsä.

Alttarilla siunauksen jälkeen.jpg

Piispa Jukka Keskitalo siunasi Oulun tuomiokirkossa tiistaina 10.8. messussa kolme uutta lähetystyöntekijää tehtäviinsä. Kuva: Tero Takalo.

Uudet Suomen Lähetysseuran palveluksessa toimivat lähetystyöntekijät ovat KM Satu Haapanen, joka aloittaa Felm-keskuksen toiminnanjohtajana Israelissa, VTM Anna Holmström, joka toimii lasten oikeuksien asiantuntijana Tansaniassa ja YTM Katja Tynkkynen, joka työskentelee hankehallinnon ja viestinnän asiantuntijana Boliviassa, Kolumbiassa ja Venezuelassa.

Siunattavista lähetystyöntekijöistä oululainen Satu Haapanen odottaa uutta tehtävää innostuneena.

– Minua kiinnostaa musiikki- ja kulttuuritoiminta, jossa nuoret ja naiset eri uskontokunnista voivat kohdata toisiaan sekä toiminnat, joissa voimme luoda mahdollisuuksia vuoropuhelulle ja yhdessä toimimiselle.  Opettajana minua kiinnostaa opettajien kouluttaminen rauhantyössä ja yhteistyö tätä työtä tekevien kanssa. Yritän tehdä keskusta tunnetuksi ja luoda hyviä suhteita. Pidän myös hartauksia ja mahdollistan osaltani keskuksen hengellisen toiminnan, Satu Haapanen sanoo.

Piispa Jukka Keskitalolle lähetystyöhön siunaaminen on kunniatehtävä.

– Olen iloinen saadessani siunata kolme kutsumustietoista ihmistä kirkkomme kansainväliseen työhön. lähetys kuuluu kristillisen kirkon olemukseen. Lähetystyö on kokonaisvaltaista pitäen sisällään evankeliumin sanallista julistamista ja diakonista palvelua, piispa Jukka Keskitalo sanoo.

– On suuri ilo ryhtyä uuteen työhön rukousten ja lämpimien ajatusten saattelemana. Teemme tätä työtä yhdessä. Toivon, että työni auttaa rakentamaan rauhan ja yhteistyön säikeitä ihmisten välille. Odotan kovasti Jerusalemiin pääsyä ja siellä asuvien ihmisten kohtaamista heidän arjessaan ja juhlassaan, Satu Haapanen jatkaa.

Viikkomessun ja lähetystyöhön siunaamisen toimitti piispa Jukka Keskitalo, avustajinaan toiminnanjohtaja Rolf Steffansson, ulkomaantyön johtaja Tero Norjanen ja yhteyspäällikkö Suvimarja Rannankari-Norjanen Suomen Lähetysseurasta sekä tuomiorovasti Satu Saarinen, kansainvälisen työn hiippakuntasihteeri Matti Laurila, Limingan lähetyssihteeri Mari Ansamaa ja kanttorina Raimo Paaso

Uutinen julkaistu 11.8.2021 (Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin tiedotteen 2.8. pohjalta). Kuva: Tero Takalo.

2021-08-11 10:54:00.0