Seurakuntien Holy Water Bar Qstockissa

Viime Qstockissa lanseerattu ja hitiksi noussut Oulun ev.lut. seurakuntien Holy Water Bar palvelee taas festarikansaa.

Qstock-festivaalin logo

Vesibaari sijaitsee seurakuntien teltassa, joka kohoaa tuttuun tapaan kohtaamis- ja levähdyspaikaksi festarikansalle.

Viimeksi maksuttomia vesipohjaisia drinkkejä jaettiin festaripäivien aikana janoisille juhlijoille noin 5 000 kappaletta. Suosikkidrinkkejä olivat greipinmakuinen Sintonic, limenmakuinen King Of Juice ja omenanmakuinen Kielletty Hedelmä.

”Jääpalat drinkkeihin saamme lahjoituksena Höyhtyän Göremeltä. Edellisillä festareilla jätimme pois rukousnauhat, joita oli aiempina vuosina jaossa. Niiden perään kuitenkin kyseltiin niin kovasti, että päätimme tuoda ne tänä vuonna takaisin. Kaulaan tai ranteeseen kiinnitettävä nauha näyttää vakiinnuttaneen paikkansa kävijöiden festariperinteessä”, kertoo kappalainen Salla Autere.

Vuonna 2019 seurakuntien teltalla vieraili arviolta reilusti yli 5 000 ihmistä. Sen sohvilla levähti jatkuvasti jalkojaan lepuuttavia juhlijoita. Tänä vuonna erityinen huomio kiinnitetään koronaturvallisuuteen eli maskien käyttöön ja käsihygieniaan.

Qstockin juhlahumussa on mukana pappeja, nuorisotyöntekijöitä ja vapaaehtoisia kaikista Oulun seitsemästä seurakunnasta. Seurakuntien teltta löytyy entiseltä paikalta pääsisäänkäynnin läheisyydestä infopisteen vierestä, ja se on auki molempina Qstock-päivinä aamusta iltaan saakka.

”Tarjoamme lepopaikkaa ja meille voi käydä juttelemassa ihan mistä vaan, hengellisistä asioista tai vain kuulumisista. Osalle tämä on ainoa kerta vuodesta, kun he tapaavat seurakunnan edustajia”, Autere sanoo.

Lisätietoja:
Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Salla Autere, p. 044 3161 742, salla.autere@evl.fi

2021-07-28 11:06:00.0